Warunki rozwoju turystyki w Eggenburgu
Streszczenie w języku polskim
W turystyce obecnie dominuje rynek nabywcy, zróżnicowane są potrzeby, motywacje i aktywność turystyczna, wzrasta samodzielność turystów w wyborze programów i ich realizacja, spada znaczenie pośredników, a usługi kupowane są bezpośrednio u producentów. Coraz częściej motywami podróży staje się czysta ciekawość i aktywny wypoczynek w czystym ekologicznie środowisku, wzrasta również świadomość zdrowotna wypoczywających osób. Preferuje się turystykę nieszkodliwą, która dąży do asymilacji z ludnością miejscową, wchodząc w interakcje, chroniąc tym samym to co najcenniejsze dla obszarów (koncepcja rozwoju zrównoważonego rozwoju turystyki).
Dolna Austria, która mimo, że jest wewnętrznie bardzo zróżnicowana pod względem atrakcyjności turystycznej i przydatności do uprawiania różnych form turystyki, stara się poprzez różnego rodzaju działania osiągnąć sukces na rynku turystycznym, zmieniając przy tym stereotyp turystycznego postrzegania Austrii jako państwa gór i dużych miast. Sukces ten może być osiągnięty tylko wówczas, gdy pomiędzy poszczególnymi jednostkami przestrzennymi, nawet najmniejszymi - przykładowo Eggenburg, istnieje współpraca w oparciu o spójną wizję rozwoju i przemyślana strategię, zgodną z szeroko pojętym zasadami zrównoważonego rozwoju, bazująca właśnie na regionalizacji produktów turystycznych.
Chcąc właściwie zarządzać turystyką, należy postawić sobie pewne cele i zadania. Dolna Austria, jest tego doskonałym przykładem, lata doświadczeń, obserwacji i analiz rynku turystycznego pozwoliły wyodrębnić w przestrzeni landu sześć regionów turystycznych, z których każdy ma odmienny charakter i daje szanse rozwoju różnych form turystyki.
Turystyka jest zjawiskiem tak dynamicznym i złożonym, że trudno małej jednostce wybić się na tym rynku, dlatego, aby osiągnąć zamierzony efekt należy się nawzajem wspierać i wspólnie kreować produkty turystyczne danego regionu.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Gmyrek K., 2004, Potencjał turystyczny Dolnej Austrii, [w]: Folia Turistica, 15, Kraków
Gmyrek-Gołab K., Łabaj M., 2005, Metodyka zrównoważonego zagospodarowania turystycznego gminy, [w]: Sporty zimowe, strategia rozwoju, badania naukowe, Kraków
Kurek W., Mika M., 2007, Turystyka jako przedmiot badań naukowych, [w]: Turystyka, pod red. Kurka W., PWN Warszawa
Liszewski S., 2003, Region turystyczny, [w] Turyzm 13, zeszyt 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź
Warszyńska J. (red.), Geografia turystyczna świata, cz.1, PWN Warszawa 1995
Tourismusstrategie Niederösterreich 2020, Amt der NÖ Landesregierung
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/b.2017.72.1.153
Data publikacji: 2018-03-07 10:57:49
Data złożenia artykułu: 2017-01-20 09:22:36
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2018 Katarzyna Gmyrek-Gołąb
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.