Youth’ Educational Problems During Distance Learning
Abstract
The article is based on the distance learning experience in the second half of the 2019/2020 school year. The author focuses on the students’ perspective and points out that the youth’ educational dilemmas compared to traditional education have not so much changed, but have become acute. In order to understand different student attitudes during distance learning, it is necessary to understand their reasons, therefore, the author analyzes the learning conditions, students’ time management skills and the impact of technology on the health and social development of their students.
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
LITERATURA
Black, P., Harrison, Ch., Lee, C., Marshall, B., Wiliam, D. (2006). Jak oceniać, aby uczyć? Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Janus-Sitarz, A. (2009). Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje. Kraków: Universitas.
Janus-Sitarz, A., Nowak, E. (2012). Praca domowa ucznia a indywidualizacja nauczania. W: A. Janus-Sitarz (red.), Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty (s. 121–141). Kraków: Universitas.
Świtała, S.W. (2018). „Oswajanie” nowych technologii na lekcjach języka polskiego. Polonistyka. Innowacje, nr 7, 153–164.
NETOGRAFIA
Jiang, M. (2020). The reason Zoom calls drain your energy. Pobrane z: www.bbc.com/worklife/article/20200421-why-zoom-video-chats-are-so-exhausting [dostęp: 30.07.2020].
Sklar, J. (2020). Zoom fatigue is taxing the brain. Here’s why that happens. Pobrane z: www.nationalgeographic.com/science/2020/04/coronavirus-zoom-fatigue-is-taxing-the-brain-here-is-why-that-happens [dostęp: 30.07.2020].
www1: Edukacja zdalna w czasie pandemii. Pobrane z: https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna [dostęp: 27.07.2020].
www2: The Psychology Behind ‘Zoom Fatigue’ Explained. Pobrane z: www.psychreg.org/zoom-fatigue [dostęp: 30.07.2020].
www3: Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa. Pobrane z: https://zdalnenauczanie.org [dostęp: 30.07.2020].
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2021.6.27-41
Date of publication: 2021-09-22 09:55:10
Date of submission: 2020-07-31 15:19:40
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.