Jasna, promienna i optymistyczna – o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiej
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Abramowska, J. (1978). Peregrynacja. W: M. Głowiński, A. Okopień-Sławińska (red.), Przestrzeń i literatura. Studia (s. 125–158). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN.
Adamczykowa, Z. (red.). (1981). Szkice z literatury dla dzieci i młodzieży. Katowice: Uniwersytet Śląski.
Białek, J.Z. (1979). Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1918–1939. Warszawa: WSiP.
Białek, J.Z. (1994). Przymierze z życiem. Proza Zofii Żurakowskiej. W: tegoż, Przymierze z dzieckiem. Studia i szkice o literaturze dla dzieci (s. 139–163). Kraków: Wydawnictwo BUS.
Budrewicz, Z. (2013). Lekcje polskiego krajobrazu. Międzywojenna proza podróżnicza dla młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Graban-Pomirska, M. (2016). Zofia Żurakowska – ukryta melancholia. Bibliotekarz Podlaski, nr 2, 87–96.
Gwadera, M. (2009). Współczesny rynek książki dla dzieci i młodzieży. W: K. Heska-Kwaśniewicz (red.), Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980) (T. 2; s. 167–176). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Jonca, M. (1994). Sierota w literaturze polskiej dla dzieci w XIX wieku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Kolbuszewski, J. (1994). Od Pigalle po Kresy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Mortkowicz-Olczakowa, H. (1959). Bunt wspomnień. Warszawa: PIW.
Nadolna, M. (2009). Powrót książek zakazanych dla młodego odbiorcy po transformacji ustrojowej w latach dziewięćdziesiątych. W: K. Heska-Kwaśniewicz (red.), Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980) (T. 2; s. 109–128). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Nadolna, M. (2013). Próby przywrócenia pisarzy dwudziestolecia przez prywatnych wydawców w drugiej połowie lat 40. W: K. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), Literatura dla dzieci i młodzieży (1945–1989) (T. 3; s. 30–37). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Petrykowski, P. (2003). Edukacja regionalna. Problemy podstawowe i otwarte. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Pytlos, B. (2013). Powieść dla dziewcząt w latach 1945–1968. Co powinny czytać dziewczęta? W: K. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), Literatura dla dzieci i młodzieży (1945–1989) (T. 3; s. 106–132). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Rypel, A. (2012). Ideologiczny wymiar dyskursu edukacyjnego na przykładzie podręczników języka polskiego z lat 1918–2010. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Spis Książek Poleconych do bibliotek szkolnych przez Komisję Oceny Książek do czytania dla młodzieży szkolnej przy Ministerstwie Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego w latach 1923 do 1928 włącznie. (1929). Warszawa.
Stępniak, K. (1984). Z zagadnień poetyki krajobrazu w literaturze polskiej połowy wieku XIX. W: L. Ludorowski (red.), Z problemów poetyki historycznej (s. 19–31). Lublin: UMCS.
Ziółkowska-Sobecka, M. (1989). Lektury Kolumbów. Rozważania o prozie dla młodzieży dwudziestolecia międzywojennego. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Żurakowska, Z. (1957). Jutro niedziela, Chłopcy na strychu, Pójdziemy w świat, Fetysz. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Żurakowska, Z. (1972). Jutro niedziela i inne opowiadania. Warszawa: Nasza Księgarnia.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2020.5.239-250
Data publikacji: 2020-12-31 10:41:39
Data złożenia artykułu: 2020-01-28 21:51:40
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2020 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.