O dydaktyce i pożytkach płynących z pewnej niebezpiecznej sprawności
Streszczenie w języku polskim
W szkicu recenzyjnym omówione zostały problemowe analizy rozmaitych współczesnych tekstów kultury i dawniejszych utworów budujących naszą pamięć wspólnotową zamieszczone w książce Piotra Kołodzieja Literatura grozi myśleniem. Jak przekonuje autorka, opisywanymi przez Kołodzieja kwestiami edukacyjnymi mogą zainteresować się nie tylko nauczyciele i metodycy akademiccy. Warto, aby model dydaktyki prezentowany przez krakowskiego badacza poznali zarówno studenci, jak i przedstawiciele różnych dyscyplin polonistycznych, Kołodziej bowiem pokazuje, czym jest dobra metodyka, a w efekcie również za co można cenić dobrą – humanistycznie rozwijającą młodych ludzi – szkołę.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Dyduchowa, A. (1988). Metody kształcenia sprawności językowej. Projekt systemu, model podręcznika. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Kijowski, A. (1986). Tropy. Poznań: Wydawnictwo W drodze.
Kołodziej, P. (2021). Literatura grozi myśleniem. Kraków: Universitas.
Koziołek, R. (2019). Wiele tytułów. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Koziołek, R. (2023). Czytać, dużo czytać. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Nogaś, M., Tokarczuk, O. (2014). Historię trzeba opowiadać na nowo. Pobrane z: https://www.tygodnikpowszechny.pl/historie-trzeba-opowiadac-na-nowo-22900
Tokarczuk, O. (2020). Czuły narrator. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Uryga, Z. (2007). Gospodarze szkolnego kanonu lekturowego. Polonistyka, (8), 7–13.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2023.8.75-84
Data publikacji: 2023-11-01 15:56:32
Data złożenia artykułu: 2022-07-01 20:20:45
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2023 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.