Edukacja logopedyczna – potrzeby i preferencje zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych
Streszczenie w języku polskim
W artykule prezentowane są wyniki badań ankietowych dotyczących potrzeb i preferencji zawodowych słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu logopedii ogólnej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Badania, przeprowadzone w 50-osobowej grupie, uwzględniały m.in. takie zagadnienia, jak: motywacja do podjęcia studiów logopedycznych, preferencje odnośnie do modelu edukacji, oferty programowej, miejsca zatrudnienia i specjalizacji zawodowej, prognozy dotyczące możliwości podjęcia pracy w zawodzie logopedy.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Grabias S., Logopedia – nauka o biologicznych uwarunkowaniach języka i zachowaniach językowych, „Logopedia” 2010/2011, t. 39/40, s. 9–34.
Grabias S., Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego, [w:] Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, pod red. S. Grabiasa, M. Kurkowskiego, Lublin 2012, s. 15–71.
Milewski S., Bray-Kaczorowska K., Czy jest potrzebna gerontologopedia? Późna dorosłość z perspektywy logopedycznej, „Nowa Logopedia” 2014, t. 5, s. 13–26.
Pluta-Wojciechowska D., Gerontologopedia – oryginalna perspektywa refleksji naukowej i kształcenia logopedycznego, „Nowa Logopedia” 2014, t. 5, s. 27–40.
Raport Projektu NetQues for Speech and Language Therapy Education in Europe organizacji zrzeszonych dla podniesienia standardów i jakości programów kształcenia logopedów w Europie, „Logopedia” 2013, t. 42, s. 287–312.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2016.1.141
Data publikacji: 2017-02-20 12:39:52
Data złożenia artykułu: 2017-02-20 12:07:41
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2017 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.