Wprowadzenie działań reformatorskich dotyczących edukacji w zakresie przedmiotów humanistycznych dla studentów stomatologii na przykładzie badań własnych na Uniwersytecie Nauk Medycznych Hokkaido

Keiji Sato

Streszczenie w języku polskim


Edukacja w zakresie przedmiotów humanistycznych dla studentów medycyny i stomatologii zdaje się podupadać i jest to trend ogólnoświatowy. Jednym z głównych powodów tego stanu rzeczy jest fakt, że system edukacji w zakresie przedmiotów humanistycznych na wydziałach medycznych i stomatologicznych nie zawsze potrafi dostosować się do zmieniających się potrzeb społecznych, a studenci nie odczuwają konieczności doskonalenia się w zakresie przedmiotów humanistycznych. W niniejszym artykule, na przykładzie Wydziału Stomatologicznego Uniwersytetu Nauk Medycznych Hokkaido, autor przeprowadził analizę najbardziej idealnej koncepcji edukacji humanistycznej w obecnym czasie oraz opisał propozycję działań reformatorskich w zakresie tej edukacji na uczelniach o profilu medyczno-stomatologicznym.


Słowa kluczowe


nauki humanistyczne; edukacja w zakresie języka angielskiego; Japonia; wydział stomatologiczny; umiejętności (kompetencje) miękkie

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Abe, K. (1997). What is “Kyōyō”? Tokyo (in Japanese).

Asogawa, S. (2015). Liberal Arts for Adult. Tokyo (in Japanese).

Bare, L.C., & Dundes, L. (2004). Strategies for Combating Dental Anxiety. Journal of Dental Education, 68(11), 1172–1177.

Hiroshi, S. (2015). The True Value of Liberal Arts. Tokyo (in Japanese).

Karube, T. (2007). Changing Kyōyō. Tokyo (in Japanese).

Murakami, Y. (2004). Again, What is Kyōyō? Tokyo (in Japanese).

Nakajima, E., Tanabe, M., Morikawa, T., & Kato, J. (2006). Considering the state of being of liberal arts education in faculties of medical science. Research Report of Seijo University (in Japanese).

Recommendation of Liberal Arts. (2013). Tokyo (in Japanese).

Schwinn, D.A. (2016). Educate to transform: the art of developing curious minds. Transactions of the American Clinical and Climatological Association, 127. Retrieved from www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5216474

Stratton, T.D., Elam, C.L., & McGrath, M.G. (2003). A liberal arts education as preparation for medical school: How is it valued? How do graduates perform? Academic Medicine, 78(10), S59–S61, DOI: https://doi.org/10.1097/00001888-200310001-00019

Website of the Ministry of Health, Labour and Welfare (2018a). Retrieved from www.mhlw.go.jp/file/04-Houdouhappyou-11121000-Iyakushokuhinkyoku-Soumuka/0000157906.pdf#search=%27%E8%96%AC%E5%89%A4%E5%B8%AB+%E5%9B%BD%E5%AE%B6%E8%A9%A6%E9%A8%93+%E5%90%88%E6%A0%BC%E7%8E%87%27

Website of the Ministry of Health, Labour and Welfare (2018b). Retrieved from www.mhlw.go.jp/stf/seisakunitsuite/bunya/0000085959.html

Website of Tokyo Medical and Dental University (2018). Retrieved from http://www.tmd.ac.jp/artsci/outline/las_aims.html

Why get a liberal education? It is the life and breath of medicine. (2016, 15 August). The Conversation. Retrieved from theconversation.com/why-get-a-liberal-education-it-is-the-life-and-breath-of-medicine-63898




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2019.4.39-55
Data publikacji: 2019-12-31 12:58:10
Data złożenia artykułu: 2018-12-12 14:26:54


Statystyki


Widoczność abstraktów - 1293
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 0

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2019 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.