Nieoczywista złożoność fenomenu disco polo: Bogusław Skowronek, Natalia Zborowska, Disco polo. Analiza lingwistyczno-kulturowa, Kraków 2020: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego, 138 s.
Streszczenie w języku polskim
Recenzja książki: Bogusław Skowronek, Natalia Zborowska, Disco polo. Analiza lingwistyczno-kulturowa, Kraków 2020: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego, 138 s.
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Boym Svetlana, 2019, Nostalgia jako źródło cierpień, tłum. Iwona Boruszkowska, „Ruch Literacki”, z. 1, s. 99–112.
Buchanan Donna A. (red.), 2007, Balkan popular culture and the Ottoman ecumene. Music, Image and Regional Political Discourse, Lenham: Scarecrow Press, Inc.
Choczyński Marcin, 2020, Figuracja disco polo. Ilustracja muzyczna polskiej transformacji, „Kultura i Społeczeństwo” 4, s. 73–96.
Dijk Teun van, 2003, Dyskurs polityczny i ideologia, tłum. Aneta Wysocka, „Etnolingwistyka. Problemy Języka i Kultury” 15, s. 7–28.
Discogs – Music Database and Marketplace, https://www.discogs.com/ [dostęp: 07.01.2022].
Kotarba Joseph A., 2013, Baby boomer rock ‘n’ roll fans, Lenham: Scarecrow Press, Inc.
Skowronek Bogusław, Zborowska Natalia, 2020, Disco polo. Analiza lingwistyczno-kulturowa, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego.
Skowronek Bogusław, 2019, Mediolingwistyka w Polsce : próba podsumowania, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Socha Ziemowit, 2019, Disco Polo Music: The Agency and Modernization of the Polish Province, [w:] Made in Poland. Studies in Popular Music, red. Patryk Gałuszka, New York: Routledge, s. 177–188.
Zborowska Natalia, 2015, Językowy obraz Roma w piosenkach disco polo, [w:] Na pograniczach: kulturowe obrazy ludzi i miejsc, red. Anna Chudzik, Sanok: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka, s. 127–139.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/et.2022.34.389
Data publikacji: 2022-09-30 20:08:37
Data złożenia artykułu: 2022-05-14 18:06:26
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2022 Lech Julian Ceran
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.