System Alma w pracy Oddziału Udostępniania Zbiorów Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie
Streszczenie w języku polskim
Artykuł omawia nowe zadania w pracy z czytelnikiem w Oddziale Udostępniania zbiorów Biblioteki UMCS, które zostały wprowadzone po wdrożeniu systemu ALMA. przedstawia również zmiany w zasadach udostępniania księgozbiorów. porusza kwestie odnoszące się bezpośrednio do pracy bibliotekarzy oraz omawia wymagania na stanowisku pracy po implementacji nowego systemu.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Batorowska H., Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji, Seria: Nauka–Dydaktyka–praktyka, Warszawa 2009, nr 107.
Bednarek-Michalska K., Elektroniczna przestrzeń kultury i bibliotek, „Biuletyn eBIB” 2015, nr 1 (155), [online] https://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/308/306 [dostęp: 17.02.2023].
Geryk M., Bibliotekarz: zawód czy powołanie, Gdańsk 2010.
Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Warszawa 2002, s. 900–909, [online] https://www.myskills.pl/portal/baza-wiedzy/czym-sa-kom-
petencje/ [dostęp: 17.02.2023].
Klin U., Przychodzi klient do biblioteki… – o czym należy pamiętać przy obsłudze interpersonalnej, „Poradnik Bibliotekarza” 2010, nr 10, s. 36–39.
Knop U., Wybrane aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2019, nr 2 (56), s. 34, [online] Wybrane
aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych – Silesian Digital Library (sbc.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].
Kompetencje zawodowe bibliotekarzy: metody badania (pdf) [dostęp: 17.02.2023].
Modzyniewicz R., Cechy osobowościowe bibliotekarza pracującego z czytelnikami, „Bibliotekarz zachodnio-pomorski” 2002, nr 1, s. 41–44.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, Biblioteka Narodowa, [online] Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 – Biblioteka narodowa (bn.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].
Ogólnodostępna strona dokumentacji ex Libris, [online] https://knowledge.exlibrisgroup.com [dostęp: 17.02.2023].
Regulamin Udostępniania zbiorów Biblioteki Głównej UMCS, [online] regulamin-udo-stepniania-zbiorow-biblioteki-2022.pdf (umcs.pl) [dostęp: 17.02.2023].
Urban B., Wpływ kompetencji pracowników na wizerunek biblioteki naukowej, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie”
, nr 10, s. 139–157.
Wójcik M., Library User Experience, czyli o budowaniu doświadczenia użytkownika w bibliotece, „Przegląd Biblioteczny” 2018, nr (3) 86, s. 392–402. DOI: https://doi.org/10.36702/
pb.437.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2022.64.113-122
Data publikacji: 2023-11-13 07:58:58
Data złożenia artykułu: 2023-03-11 12:54:24
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2023 Anna Strumińska, Urszula Zielińska
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.