Edukacja społeczno-moralna młodzieży a nauczanie etyki
Streszczenie w języku polskim
Artykuł jest próbą wykazania, że w ramach przedmiotu etyka kreowane są w największym stopniu pozytywne doświadczenia edukacyjne, mające wpływ na rozwój społeczno-moralny młodzieży. Podczas lekcji etyki, prowadzonych we właściwym paradygmacie (progresywizm, podejście poznawczo-rozwojowe, idea m e n t o r i n g u ), kształtowane są cechy, postawy i kompetencje młodzieży przekładające się na osobowy rozwój. Wśród umiejętności i cech kształtowanych podczas lekcji etyki wyróżnić można: świadomość własnej tożsamości, umiejętność budowania relacji dialogicznej, kompetencję komunikacyjną, myślenie krytyczne oraz odwagę wyboru zgodnych z „Ja” wartości moralnych. Otwartość postawy nauczyciela etyki, który przyjmuje rolę m e n t o r a , a więc przewodnika i doradcy osobistego, może przełożyć się na poprawę jakości wychowania do wartości w polskich szkołach.
Pełny tekst:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.17951/i.2014.39.2.93
Data publikacji: 2015-05-23 21:00:55
Data złożenia artykułu: 2015-05-14 10:45:27
Statystyki
Widoczność abstraktów - 798
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 0
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio I – Philosophia-Sociologia
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.