The fun as a value

Joanna Maria Mysona Byrska

Abstract


In the world of consumption everything seems to be possible and accessible for everybody. The life should be pleasant, and such a life is connected with fun. The man has been always having fun; the entertainment helped him to rest after the work. It was a reward for the effort and self – sacrifices. Nowadays, the man should have fun as often as possible, as this is a sign of the success for the standards of the world of consumption. Thus, having fun is reserved only to those who have time and money to use for entertainment. Having a good fun indicates a social status. In consequence its significance grows. It is well seen to have fun. Namely, social significance is given not by the kind of work and its effects, but by the way the  consumer is having fun. In the world of consumption having fun is becoming a kind of value, in other words that, what gives the reason for the consumer’s life.


Keywords


fun; consumption society; values

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Arendt H., Kondycja ludzka, przeł. A. Łagodzka, Wyd. Aletheia, Warszawa 2000.

Baudrillard J., Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, przeł. S. Królak, Wyd. Sic! Warszawa 2005.

Bauman Z., Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy, przeł. S. Obirek, Wyd. WAM, Kraków 2005.

Combs J. E., Świat zabawy. Narodziny nowego wieku ludycznego, przeł. O. Kaczmarek, Wyd. UW, Warszawa 2011.

Dana T., Luksus. Dlaczego stracił blask, przeł. E. McIver, Wyd. Muza SA, Warszawa 2010.

Huizinga J., Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Wyd. Aletheia, Warszawa 2007.

Mysona Byrska J., Wartości w świecie konsumpcji. Porównanie poziomu rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego w Polsce i na Słowacji, [w:] Filozofia w praktyce, red. L. Kopciuch, Wyd. UMCS, Lublin 2015, s. 59–78.

Mysona Byrska J., The female consumer, who she is, who she wants to be and who she cannot be as a consumer, „Humanities and Social Sciences”, vol. XXI, 23 (4/2016), s. 203–213.

Mysona Byrska J., Zbywatele, prekariusze i praca w świecie konsumpcji, „Filo–Sofija”, nr 29 (2015/2/II), s. 205–217.

Standing G., Karta prekariatu, przeł. P. Juskowiak, P. Kaczmarski, M. Szlinder, PWN, Warszawa 2015.

Veblen T., Teoria klasy próżniaczej, przeł. J. Frentzel-Zagórska, Wyd. MUZA SA, Warszawa 2008.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/kw.2018.25.53
Date of publication: 2018-07-31 21:30:06
Date of submission: 2018-01-21 19:24:23


Statistics


Total abstract view - 1443
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Joanna Maria Mysona Byrska

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pl