Metody i formy oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych
Streszczenie w języku polskim
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bałandynowicz A. (2002). Probacja. System sprawiedliwego karania. Wyd. Kodeks, Warszawa.
Bałandynowicz A. (2005). Filozofia probacji – podstawy aksjologiczne systemu sprawiedliwego karania. „Prokuratura i Prawo”, nr 2.
Bałandynowicz A. (1996a). Probacja – system sprawiedliwego karania – podstawy aksjologiczne. W: B. Hołyst, S. Redo (red.). Problemy więziennictwa u progu XXI wieku. CZS W, Kalisz.
Bałandynowicz A. (1996b). Probacja, Wychowanie do wolności. Zakład Poligraficzny „Primum”, Warszawa.
Bałandynowicz A. (2006). Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa. Wyd. Prawo i Praktyka Gospodarcza, Warszawa.
Bałandynowicz A. (2007). Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej. W: B. Urban, J. M. Stanik (red.). Resocjalizacja. PWN, Warszawa.
Bałandynowicz A. (1996c). Raport Komisji powołanej do opracowania systemu sądowej kurateli dla dorosłych. „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Kryminologicznego im. Profesora Stanisława Batawii”.
Bałandynowicz A. (2008). Resocjalizacja wspierająca wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej. W: Z. Bartkowicz, A. Węgliński (red.). Skuteczna resocjalizacja. Wyd. UMCS , Lublin.
Bałandynowicz A. (2004a). Spsoób postępowania resocjalizacyjnego wobec skazanych w warunkach kurateli. W: F. Kozaczuk (red.). Resocjalizacja instytucjonalna. Wyd. UR , Rzeszów.
Bałandynowicz A. (1998). System probacji szansą na profesjonalny model kurateli sądowej. W: J. Szałański (red.). Wina – Kara – Nadzieja – Przemiana. Wyd. UŁ , Łódź–Warszawa–Kalisz.
Bałandynowicz A. (2003). System probacji. Kary średniej mocy i środki wolności dozorowanej jako propozycja sprawiedliwego karania. W: T. Bulenda, R. Musidłowski (red.). System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce. Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.
Bałandynowicz A. (2004b). Kuratela sądowa w Wielkiej Brytanii. „Prokuratura i Prawo”, nr 2.
Czapów Cz., Jedlewski S. (1971). Pedagogika resocjalizacyjna. PWN, Warszawa.
Czapów Cz. (1978). Wychowanie resocjalizujące. Elementy metodyki i diagnostyki. PWN, Warszawa.
Firlit G. (1993). Metoda indywidualnego przypadku. W: T. Pilch, I. Lepalczyk (red.). Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Wyd. „Żak”, Warszawa.
Garvin Ch. D., Seabury B. A . (1996). Działania interpersonalne w pracy socjalnej, cz. 2: Interart. Warszawa.
Gogacz K. (1985). Różnicowanie oddziaływań resocjalizacyjnych społecznych kuratorów sądowych a efektywność dozorów probacyjnych. WSH w Radomiu. Radom.
Górski S. (1985). Metodyka resocjalizacji. Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.
Greczuszkin A. (2006). Podmiotowe traktowanie wychowanka w pracy rodzinnego kuratora sądowego. Wyd. Norbertinum, Lublin.
Gromek K. (2002). Kuratorzy sądowi, Komentarz do ustawy z 27 lipca 2001 r. Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa.
Grześkowiak K. (1976). Aktualne problemy i postulowane zadania kuratorów sądowych. „Problemy Wymiaru Sprawiedliwości”, nr 10.
Heine M. (1982a). Warunki efektywności resocjalizacji nieletnich poddanych dozorowi sądowemu kuratorów społecznych. Wyd. UWr, Wrocław.
Heine M. (1986b). Wprowadzenie do metodyki pracy kuratora sądowego dla nieletnich. Wyd. UWr, Wrocław.
Jagodzińska E. (1981). Aktualnie funkcjonujący model kurateli sądowej (Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji Kuratorów Sądowych). Maszynopis – Wojewódzki Sąd w Warszawie, Warszawa.
Kalinowski M., Pełka J. (2003). Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
Kalinowski M. (1984). Vademecum rodzinnego kuratora sądowego. Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.
Kalinowski M. (2004). Zarys metodyki pracy kuratora sądowego. W: F. Kozaczuk, B. Urban (red.). Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży. Wyd. UR , Rzeszów.
Kopeć-Chrościcka M. (1984). Kurator sądowy. Zadania profilaktyczne i resocjalizacyjne. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
Lalak D., Lepalczyk L. (1995). Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków. W: T. Pilch, L. Lepalczyk (red.). Pedagogika społeczna. Wyd. „Żak”, Warszawa.
Lipkowski O. (1976). Resocjalizacja. WSiP, Warszawa.
Martuszewicz A., Rzepniewski A. (2003). Ustawa o kuratorach sądowych. Fakty i komentarz do wybranych zasad ustrojowych kurateli sądowej. W: Kurator w społeczeństwie obywatelskim. „Biuletyn Biura Studiów i Ekspertyz Kancelarii Sejmu”, Warszawa.
Paszkiewicz A. (2006). Podmiotowe traktowanie wychowanka w pracy rodzinnego kuratora sądowego. Wyd. Norbertinum, Lublin.
Paszkiewicz A. (2006). Wychowanie resocjalizujące w środowisku otwartym – zarys teorii. Trans Humana, Białystok.
Pytka L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
Pytka L. (1986). Teoretyczne problemy diagnozy resocjalizacyjnej. Wyd. UW, Warszawa.
Robinson S. (1960). Juvenile Delinquency. Its Nature and Control. Henry Holt & Co, New York.
Skidmore R. A ., Thackeray M. G . (1988). Wprowadzenie do pracy socjalnej. Interart, Katowice.
Sobierajski P. (1999). Praca z indywidualnym przypadkiem w ramach dozoru kuratorskiego. „Auxilium Socjale”, nr 1–2.
Stępniak P. (1992). Funkcjonowanie kurateli sądowej. Teoria a rzeczywistość. Wyd. Nauk. UA M, Poznań.
Szostak I. Model osobowościowy kuratora. http://kurator.org.pl/index.php?option= com_content&task=view&id=68&Itemid=39〈=ISO -8859–2 (dostęp: 10.11.2013).
Szykut M. Funkcjonowanie Zespołów Kuratorskiej Służby Sądowej po 2002 roku – przełom czy stagnacja? http://kurator.org.pl/index.php?option=com_content& task=view&id=56&Itemid=39〈=ISO -8859–2 (dostęp: 10.11.2013).
Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o kuratorach sądowych (Dz. U. 01, Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Woźna-Płusa E., Niemycki R. Metody i techniki pracy resocjalizacyjnej ze skazanymi. http://kurator.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid= 39〈=ISO -8859–2 (dostęp: 10.11.2013).
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2014.33.0.130
Data publikacji: 2015-05-19 11:24:06
Data złożenia artykułu: 2015-04-20 10:10:43
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2015 Lubelski Rocznik Pedagogiczny
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.