Rola nauk pedagogicznych w reformowaniu rzeczywistości i ulepszaniu ludzkiego życia (Na przykładzie funkcjonowania szkolnictwa wyższego)
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bauman T. (2007). Uniwersytet. W: T. Pilch (red.). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa.
Bauman T. (red.) (2013). Praktyka badań pedagogicznych. Kraków.
Bordieu P. (2007). Szkic teorii i praktyki. Kęty.
Bordieu P. (2008). Zmysł praktyczny. Kraków.
Cervinkowa H., Gołębniak B. D. (red.) (2010). Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław.
Czerepaniak-Walczak M. (2001). Uniwersytet – instytucja naukowo-eduakcyjna czy przedsiębiorstwo ? Szkoła wyższa w procesie zmiany. W: J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.). Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany. Łódź.
Delors J. (1998). Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. Warszawa.
Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.) (2009). Metody badań jakościowych. T. 1–2. Warszawa.
Górniewicz J. (red.) (2012). Między ideałem a codziennością. Wybrane współczesne konteksty szkolnictwa wyższego. Olsztyn.
Górniewicz J. (red.) (2012). Podmioty wyższej edukacji w perspektywie przemian. Olsztyn.
Greenwood D. J., Levin M. (2009). Reforma nauk społecznych i uniwersytetów przez badania interwencyjne. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Guba E. G., Lincoln Y. S. (2009). Kontrowersje wokół paradygmatów, sprzeczności i wyłaniające sie zbieżności. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Jaskot H. W. (red.) (2006). Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej. Szczecin.
Kemmis S., McTaggart R. (2009). Uczesniczące badania interwencyjne. Działania komunikacyjne i sfera publiczna. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Kincheloe J. L., McLaren P. (2009). Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa.
Kostkiewicz J., Domagała-Kręcioch A., Szymański M. (red.) (2011). Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konsultacje. Kraków.
Kryńska J. E. (2001). Uniwersytet – podmiot czy obiekt zmian?. W: J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.). Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany. Łódź.
Kubinowski D. (2013). Od poznania do zmieniania. Czy „zwrot pedagogiczny” w praktykach badawczych nauk społecznych. W: T. Bauman (red.). Praktyka badań pedagogicznych. Kraków.
Kwieciński Z. (2000). Tropy – ślady – próby. Poznań – Olsztyn.
Ladson-Billings G., Donnor J. (2009). Krytyczna teoria rasy i jej znaczenie etyczne. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Mastalski J. (2008). Uniwersytet przyszłości. „Wychowanie na co Dzień” 7–8.
Moustakas P. (2001). Fenomenologiczne metody badań. Białystok.
Olbrycht K. (2007). O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym. Toruń.
Olubiński A. (2004). Edukacyjne źródła marginalizacji (uwagi na kanwie refleksji nad tzw. raportem Jacques’a Delorsa). „Wychowanie na co Dzień” 6.
Olubiński A. (2007). Emancypacyjna rola edukacji w społeczeństwie okresu transformacji (w aspekcie kształcenia akademickiego). „Wychowanie na co Dzień”, nr 1–2.
Olubiński A. (2010). Edukacja jako sprawowanie władzy. „Wychowanie na co Dzień” 3.
Olubiński A. (2012). Rola autorytetu mistrza w procesie rozwijania humanistycznej edukacji. W: A. Olubiński (red.). Autorytet. Czy potrzebny w procesie edukacji?. Toruń.
Piekarski J., Pilch T., Theissa W., Urbaniak-Zając D. (red.) (2001). Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa. Łódź.
Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.) (2010). Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmian. Łódź.
Plummer K. (2009). Krytyczny humanizm i teoria queer. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa.
Silverman D. (2008). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa.
Smith J. K., Hodkinson P. (2009). Relatywizm, kryteria i polityka. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). Metody badań jakościowych. T. 2. Warszawa.
Szerląg A. (red.) (2006). Problemy edukacji w szkole wyższej. Kraków.
Sztompka P. (2000). Trauma wielkiej zmiany. Społeczne koszty transformacji. Warszawa.
Szymański M. (1996). Selekcyjne funkcje szkolnictwa a struktura społeczna. Warszawa.
Śliwerski B. (2013). Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu. Kraków.
Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (2001). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź.
Walzer M. (2007). Sfery sprawiedliwości. Obrona pluralizmu i równości. Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2015.34.2.224
Data publikacji: 2015-09-25 09:11:57
Data złożenia artykułu: 2015-09-03 11:09:08
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2015 Andrzej Olubiński
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.