Nauczyciel w obliczu krzywdy dziecka
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Brągiel J., 1996, Zrozumieć dziecko skrzywdzone. Opole, Wydawnictwo UO.
Cierpiałkowska L., 2010, Funkcjonowanie dzieci alkoholików – psychospołeczne źródła deficytów i zasobów. W: L. Cierpiałkowska, M. Ziarko, Psychologia uzależnień – alkoholizm. Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 253–288.
Gąsior K., Chodkiewicz J., 2015, Doświadczenia z dzieciństwa i aktywność neotyczna a nasilenie problemów psychicznych u dorosłych z rodzin z problemem alkoholowym. „Czasopismo Psychologiczne”, nr 2, 181–193.
Grzegorzewska I., 2011, Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – wyzwanie dla współczesnej edukacji. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 1, 37–51.
Iwaniec D., 2003, Krzywdzenie emocjonalne a zespół nieorganicznego zaburzenia rozwoju. „Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka”, nr 4, 24–39.
Izdebska A., Lewandowska K., 2012, Czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci. „Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka”, nr 2, 116–132.
Jarosz E., 2015, Przemoc w wychowaniu. Między prawnym zakazem a społeczną akceptacją. Warszawa, Biuro Rzecznika Praw Dziecka.
Jarosz E., Nowak A., 2012, Dzieci ofiary przemocy w rodzinie. Warszawa, Biuro Rzecz-nika Praw Dziecka.
Kawula S., 2014, Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych. W: S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke (red.), Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 115–152.
Kita B., 2011, Zadania pracowników szkoły w sytuacji rozpoznania lub podejrzenia krzywdzenia dziecka w rodzinie. W: J. Zmarzlik (red.), Przemoc w rodzicie wobec dziecka. Procedury interwencyjne w szkole. Warszawa, Ośrodek Rozwoju Edukacji, 69–81.
Kolankiewicz M., 2012, Zaniedbywanie dzieci. „Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka”, nr 2, 81–94.
Kwiatkowska H., 2012, Teoriopoznawcze implikacje związku teorii z praktyką w kształceniu akademickim nauczycieli. W: M. Urlińska, A. Uniewska, J. Horowski (red.), „Po życie sięgać nowe...”. Teoria a praktyka edukacyjna. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 474–489.
Pacewicz A., Strzemieczny J., 1994, Pomoc psychologiczna dla dzieci alkoholików. W: A. Pacewicz (red.), Dzieci alkoholików. Jak je rozumieć, jak im pomagać. Warszawa, Agencja Informacji Użytkowej „Bivar”, 117–144.
Porąbaniec M., 2011, Działania pracowników socjalnych podejmowane na rzecz zapobiegania zjawisku wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych. „Pedagogika Rodziny”, nr 1, 83–95.
Pospiszyl I., 1994, Przemoc w rodzinie. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Rostowska T., 2005, Transmisja międzypokoleniowa w rodzinie w zakresie wybranych wymiarów osobowości. Łódź, Wydawnictwo UŁ.
Przemoc w rodzinie, 2017, opublikowano: http://statystyka.policja.pl/st/wybrane-stat-ystyki/przemoc-w-rodzinie/50863,Przemoc-w-rodzinie.html [dostęp: 19.07.2018].
Ryś M., 2007, Rodzinne uwarunkowania psychospołeczne funkcjonowania Dorosłych Dzieci Alkoholików. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ryś M., 2011, Role pełnione w rodzinie z problemem alkoholowym a poczucie własnej wartości i relacje interpersonalne z najbliższymi u Dorosłych Dzieci Alkoholików. „Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio”, nr 4, 93–130.
Seweryńska A.M., 2015, Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej. Ostrów Wielkopolski, Wydawnictwo Perspektywa.
Sztander W., 1993, Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości.
Włodarczyk J., 2017, Przemoc wobec dzieci. „Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka”, nr 1, 192–213.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2018.37.4.25-33
Data publikacji: 2019-04-29 11:27:53
Data złożenia artykułu: 2018-07-25 13:07:45
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2019 Anna Grabowiec
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.