Przekonania o sobie i świecie nieletnich przebywających w placówkach resocjalizacyjnych
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Alessandri G., Caprara G.V., Tisak J., 2012, Further explorations on the unique contribution of positive orientation to optimal functioning, “European Psychologist”, 17, 44-54.
Alford B. A., Beck A. T., 2005, Terapia poznawcza jako teoria integrująca psychoterapię, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Beck A.T., Freeman A., Davis D.D., 2005, Terapia poznawcza zaburzeń osobowości, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Caprara G.V., 2009, Positive orientation: Turning potentials into optimal functioning, "The Bulletin of the European Health Psychologist" 11 (3), 46-48. http://www.ehps.net/ehp/index.php/contents/article/viewFile/ehp.v11.i3.p46/951 [dostęp: 25.08.2018]
Lyubomirsky S., 2011, Wybierz szczęście: naukowe metody budowania życia jakiego pragniesz, Warszawa, Wydawnictwo MT Biznes.
Łaguna M., Oleś P., Filipiuk D., 2011, Orientacja pozytywna i jej pomiar: Polska adaptacja Skali Orientacji Pozytywnej, „Studia Psychologiczne” t. 49, z. 4, 47-54.
Mudrecka I., 2015, Zniekształcenia poznawcze i ich restrukturyzacja w procesie resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społecznie, „Resocjalizacja Polska”, nr 9, 13-25.
Oleś P. K., Drat-Ruszczak K., 2015, Osobowość. W: Psychologia akademicka. Podręcznik, (red.) J. Strelau, D. Doliński, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Opora R., 2009, Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Różycka J., Wojciszke B., 2009, Dlaczego ludzie myślą, że życie jest grą o sumie zerowej? Uwarunkowania i konsekwencje społeczno-ekonomiczne w Polsce i na świecie. W: Przekonania w życiu jednostek, grup, społeczności, (red.) A. Cisłak, K. Henne, K. Skarzyńska, Warszawa, Wydawnictwo SWPS Academica, 67-83.
Różycka J., Wojciszke B., 2010, Skala wiary w grę o sumie zerowej, „Studia Psychologiczne”, t. 48, z. 4, 33-44.
Różycka-Tran J., Boski P., Wojciszke B., 2014, Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach, „Psychologia Społeczna”, t. 9, nr 1 (28), 92-109.
Rubacha K., 2017, Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej. W: M. H. Kowalczyk, M. Fopka-Kowalczyk, K. Rubacha, Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją. Podstawy teoretyczne i metodologiczne, Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 129-139.
Sobol-Kwapińska M., 2014, Orientacja pozytywna – koncepcje teoretyczne i przegląd badań, „Studia Psychologiczne”, t. 52, z. 1, 77-90.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2019.38.2.41-53
Data publikacji: 2019-12-27 00:00:00
Data złożenia artykułu: 2018-11-19 09:22:41
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2020 Irena Mudrecka
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.