Life values of students of physical education as an element of their educational competence
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Anasz W. (1995). Wartości młodego pokolenia w dobie transformacji ustrojowej Polski. Studium teoretyczno-empiryczne. Częstochowa.
Banach Cz. (1992). Edukacja szkolna wobec polskich wyzwań cywilizacyjnych. Budowa środków zaufania międzynarodowego zadaniem kultury. Opole.
Brzozowski P. (1989). Skala wartości – polska wersja testu Miltona Rokeacha. W: R. Drwal (red.). Techniki kwestionariuszowe w diagnostyce psychologicznej. Wybrane zagadnienia. Lublin.
Dąbrowski K. (1979). Zdrowie psychiczne. Warszawa.
Gańczarczyk A. (1994). Orientacje życiowe młodzieży w warunkach transformacji ustroju. Katowice.
Jarmuła-Kliś T. (2001). Globalna kultura a wzory osobowości. W: W. Kojsa (red.). Edukacyjne konteksty procesów globalizacji. Cieszyn.
Kazubowska U. (2006). Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości. W: E. Perzycka (red.). Nauczyciel jutra. Toruń.
Krasnodębska A. (1997). Orientacje aksjologiczne młodzieży akademickiej. Opole.
Kwieciński Z. (1997). Zapętlenie kwestii edukacyjnej w sytuacji gwałtownej zmiany jej kontekstu. „Forum Oświatowe” 1–2.
Łobocki M. (2005). W trosce o skuteczne kształcenie pedagogiczne nauczycieli. W: W. Hoerner, M. Szymański (red.). Nauczyciel i kształcenie nauczycieli. Zmiany i wyzwania. Warszawa.
Maslow A. (1990). Motywacja i osobowość. Warszawa.
Misztal M. (1980). Problematyka wartości w socjologii. Warszawa.
Ossowski S. (1967). Z zagadnień psychologii społecznej. Dzieła. T. 3. Warszawa.
Polak E. (2001). Procesy globalizacji a szanse i zagrożenia dla młodego pokolenia. W: W. Kosaja (red.). Edukacyjne konteksty procesów globalizacji. Cieszyn.
Półturzycki J. (1997). Powrót do wartości i rekonstrukcja celów kształcenia. W: K. Rubacha (red.). Wokół szkoły i edukacji. Syntezy i refleksje. Toruń.
Przecławska A., Rowicki L. (1997). Młodzi Polacy u progu nadchodzącego wieku. Warszawa.
Sawczuk W. (2000). Nauki pedagogiczne wobec zmiany społecznej. W: U. Ostrowska (red.). Aspekty aksjologiczne w edukacji. Olsztyn.
Suchodolski B. (1997). Młodzież – młodość – sztuka. W: M. Tyszkowa (red.). Sztuka dla najmłodszych. Teoria – recepcja – oddziaływanie. Warszawa.
Talarczyk M. (2004). Znaczenie wartości. „Wychowawca” 5.
Znaniecki F. (1910). Zagadnienie wartości w filozofii. Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2016.35.1.127
Date of publication: 2017-02-21 11:17:36
Date of submission: 2016-07-14 14:45:57
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2017 Anna Brojek
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.