Standard for personal educational education teacher – the teacher's perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Babbie E., 2004, Badania społeczne praktyce. Tłum. W. Betkiewicz i In. Warszawa, Wyd. PWN.
Denzin N.K., Lincoln Y.S., 2000, Metody badań jakościowych. T.1. Tłum. Krzysztof Podemski. Warszawa, Wyd. PWN.
Dylak S., 1995, Wizualizacja w kształceniu nauczycieli. Poznań, Wyd. Naukowe UAM.
Dylak S., 2000, Nauczycielskie ideologie pedagogiczne a kształcenie nauczycieli. W: K. Kruszewski (red), Pedagogika w pokoju nauczycielskim. Warszawa, Wyd. WSiP, 176–190.
Hernik K., (red.), 2015, Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013. Wyd. Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Jakubowicz-Bryx A., 2016, Wizerunek nauczyciela wczesnej edukacji w opiniach rodziców i nauczycieli. „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, 1(7)/2016, vol. 4, 7–23.
Jurewicz M., 2015, Nauczyciel wczesnej edukacji w perspektywie uczniów- komunikat z badań. W: J.M. Łukasik (red.), Wyzwania szkolnej codzienności. Kraków, Wyd. Ignatianum WAM, 45–66.
Konecki K., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa, Wyd. Naukowe PWN.
Konopnicka I., 2014, Portret nauczyciela wczesnej edukacji kredką malowany. W: M. Magdy-Adamowicz, I. Kopaczyńskiej (red.), Pedagogika Wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych Tom 1. Toruń, Wyd. Adam Marszałek, 215–227.
Korczynski S., 2002, Obraz nauczyciela. Opole, Wyd. UO.
Kos E., 2013, Wywiad narracyjny jako metoda empiryczna. W: D. Urbaniak-Zając, E. Kos (red.), Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 91–116.
Kostera M., 2003, Antropologia organizacji. Warszawa, Wyd. PWN.
Krzemiński I., 1986, Symboliczny interakcjonizm i socjologii. Warszawa, Wyd. PWN.
Madalińska-Michalak J., 2012, Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli. W: J. Madalińska-Michalak, R. Góralska, Kompetencje emocjonalne nauczyciela.
Warszawa, Wyd. ABC Wolters Kluwer business.
Michalak J.M., 2003, Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne. Warszawa, Wyd. IBE.
Pilch T., Bauman T., 2001, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wyd. Akademickie „Żak”.
Plenkiewicz M., Jakubowicz-Bryx A., 2004, Kompetencje dydaktyczne nauczycieli wczesnej edukacji. W: A. Jakubowicz-Bryx (red.), Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w warunkach przemian początku XXI wieku. Bydgoszcz, Wyd. AB, 25–34.
Suchodolski B., 1982, Pedagogika. Podręcznik dla kandydatów na nauczycieli. Warszawa, Wyd. PWN.
Urbaniak-Zając D., 2013, Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. W: D. Urbaniak-Zając, E. Kos (red.), Badania jakościowe w pedagogice. Wyd. Naukowe PWN Warszawa, 19–90.
Urbaniak-Zając D., 2016, W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Żegnałek K., 2008, Kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. W: K. Żegnałek (red.), Kompetencje nauczyciela edukacji początkowej. Warszawa, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 188–195.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2019.38.3.173-187
Date of publication: 2019-12-28 00:00:00
Date of submission: 2019-08-26 12:38:27
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2020 Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.