Strategie uczenia się języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym. Na przykładzie Przedszkola Niepublicznego „Jagódki” w Zambrowie
Streszczenie w języku polskim
Celem artykułu jest ukazanie zasadności oraz podstaw nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym. Opisano podstawy rozwoju dzieci, które powinny być szczególnie uwzględniane w procesie nabywania umiejętności posługiwania się językiem obcym, oraz wybrane metody nauczania języka obcego, Total Physical Response i The Silent Way. Przedstawiono wybrane założenia innowacyjnych strategii nauczania języka obcego w dwujęzycznym przedszkolu niepublicznym. Opisano także istotę nauczania sytuacyjnego oraz zalety współpracy dzieci z native speakerem.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Asher J.J. (1977), Learning Another Language Trough Action. New York: Sky Oaks Productions.
Iluk J. (2002), Jak uczyć małe dzieci języków obcych. Katowice: Wydawnictwo Gnome.
Komorowska H. (2005), Metody nauczania języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna.
Konderak T. (2012), Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej w dobie przemian. W: B. Surma (red.), Nowe wyzwania i perspektywy dla wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Krakowian-Płoszka K. (2009), Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. W: M. Paw¬lak, M. Derenowski, B. Wolski (red.), Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Po¬znań–Kalisz: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu.
Larsen-Freeman D. (2000), Techniques and Principles in Language Teaching. New York: Oxford University Press.
Lenneberg E.H. (1967), Biological Foundations of Language. New York: Waley and Sons.
Linse C. (2005), The Children’s Response: TPR and Beyond. English Teaching Forum 43(1).
Richards J.C., Rodgers T.S. (2001), Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511667305.
Rokita-Jaśków J. (2015), Spór o metodę, czyli jak najlepiej uczyć dzieci języków obcych. Język Obcy w Szkole 1.
Widodo H.P. (2005), Teaching Children Using a Total Physical Response (TPR) Method: Rethinking. Bahasa Dan Seni, Tahun 33(2).
Wygotski L.S. (1971), Wybrane prace psychologiczne. Warszawa: PWN.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/pe.2017.1.147
Data publikacji: 2018-01-15 08:17:03
Data złożenia artykułu: 2018-01-15 08:06:47
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2018 Anna Śledziewska
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.