Sebastian Borowicz, Joanna Hobot-Marcinek (red.), „Technopaideia. Zaawansowane technologie w edukacji humanistycznej”, Wydawnictwo UJ, Kraków 2024, ss. 410
Streszczenie w języku polskim
Monografia Technopaideia. Zaawansowane technologie w edukacji humanistycznej, pod redakcją Sebastiana Borowicza i Joanny Hobot-Marcinek, wydana przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2024 roku, zawiera istotne zagadnienia związane z rolą technologii w kształceniu humanistycznym. Publikacja nie ogranicza się jedynie do opisu nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, lecz akcentuje konieczność zmiany podejścia do nauczania i uczenia się. Podkreśla się w niej, że wdrażanie technologii powinno sprzyjać zarówno rozwijaniu umiejętności cyfrowych, jak i pielęgnowaniu wartości humanistycznych, takich jak refleksyjność, kreatywność czy etyczna odpowiedzialność. W monografii omówione są także kwestie związane z etyką oraz wyzwaniami, jakie niesie technologizacja edukacji, w tym autonomia nauczycieli i uczniów, ochrona prywatności czy wpływ cyfryzacji na relacje międzyludzkie. Autorzy podkreślają, że technologie nie są neutralnym narzędziem – ich wpływ na procesy edukacyjne zależy od szerokiego kontekstu społecznego i kulturowego.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Borowicz S., Hobot-Marcinek J. (red.), Technopaideia. Zaawansowane technologie w edukacji humanistycznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2025.10.463-470
Data publikacji: 2025-12-10 20:53:04
Data złożenia artykułu: 2025-02-26 09:39:22
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2025 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.