Zasady

Cel i zakres tematyczny czasopisma

Educatio Nova” ma na celu m.in.:

- łączenie „dawnych” i „teraźniejszych” koncepcji oraz praktycznych rozwiązań funkcjonujących na różnych poziomach kształcenia, w tym także w dorobku naukowym dydaktyki uniwersyteckiej;

- eksponowanie zagadnień charakteryzujących sam proces kształcenia i jego organizację w perspektywie podmiotowej i komunikacyjnej;

- prezentowanie pełnego zakresu przemian w kształceniu nauczycieli i tym samym wypełnienie luki w tym trudnym i skomplikowanym procesie;

- przybliżenie celów, kierunków i problemów reform edukacji w Polsce i na świecie;

- przedstawianie wyników najnowszych badań z obszaru nauk humanistycznych i społecznych.

 

Działy

Spis treści

Niezaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Niezaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Wstęp

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Niezaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Artykuły

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Varia

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Sprawozdania

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Aksjologia a dydaktyka polonistyczna

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Lektura w kontekstach

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Między kulturami

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane
 

Proces recenzji

  1. Do oceny każdej publikacji powołuje się co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki.
  2. W przypadku tekstów powstałych w języku obcym co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej innej niż narodowość autora pracy.
  3. Preferowany jest model, w którym autor(zy) i recenzenci nie znają swoich tożsamości (tzw. double-blind review process).
  4. W innych rozwiązaniach recenzent musi podpisać deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów; za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem: a)bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo, związki prawne, konflikt); b)relacje podległości zawodowej; c)bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających przygotowanie recenzji.
  5. Recenzja musi mieć formę pisemną i kończyć się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
  6. Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji/numerów nie są ujawniane; raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów współpracujących.
  7. Recenzentów ustala redaktor naczelny czasopisma w porozumieniu z członkami redakcji. W razie potrzeby zasięga opinii właściwych członków Rady Naukowej.
  8. Autor tekstu zobowiązany jest ustosunkować się merytorycznie do zgłoszonych w recenzji uwag i postulatów.
  9. Kryteria odrzucania artykułu naukowego w „Annales UMCS sectio N Educatio Nova”:
  • brak zgodności z profilem czasopisma lub zakresem tematycznym numeru;
  • przekroczenie zalecanej objętości tekstu (30 tys. znaków łącznie ze streszczeniami i bibliografią – patrz szerzej zasady redakcyjne);
  • niedostosowanie tekstu do zasad redakcyjno-edytorskich (patrz szerzej – wymogi redakcyjne);
  • negatywne recenzje: uzyskanie dwóch negatywnych recenzji skutkuje automatycznym odrzuceniem tekstu; w przypadku pojedynczej recenzji negatywnej, kolejna recenzja negatywna decyduje o odrzuceniu artykułu; w szczególnych przypadkach decyzję o dyskwalifikacji tekstu podejmuje redakcja;
  • zignorowanie zaleceń recenzentów przez autora.

 

Harmonogram publikacji

Vol. 9, październik 2024
Teksty przyjmujemy do 15 września 2023

Vol. 10, październik – grudzień 2025
Teksty przyjmujemy do 15 września 2024

 

Polityka Open Access

Czasopismo jest udostępniane na zasadach Open Access, oznacza to wolny, bezpłatny, powszechny, trwały i szybki dostęp do publikacji elektronicznych o treści naukowej i edukacyjnej zawartych w niniejszym czasopiśmie. Każdy użytkownik sieci ma prawo czytać, kopiować, drukować, rozpowszechniać, indeksować, cytować i przeszukiwać zasoby otwarte, w tym pełne teksty artykułów, raportów z badań, materiałów konferencyjnych, wykładów akademickich i książek opublikowanych w modelu Open Access. Użytkownik korzysta z materiałów bez ograniczeń finansowych, prawnych i technicznych, przy zachowaniu praw autorskich.

ccby

 

Recenzenci

  • Andruszczenko Jelena, Charkowski Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. G. S. Skoworody
  • Antczak Mariola, Uniwersytet Łódzki
  • Klaudia Bednárová-Gibová, University of Prešov, Słowacja
  • Biedrzycki Krzysztof, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Bilovesky Vladimir, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy, Słowacja
  • Bryzek Renata, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Budrewicz Zofia, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Cimermanová Ivana, Prešovská Univerzita v Prešove, Słowacja
  • Dębski Robert, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Fiszbak Jolanta, Uniwersytet Łódzki
  • Groenwald Maria, Uniwersytet Gdański
  • Grucza Sambor, Uniwersytet Warszawski
  • Jakubowska-Ożóg Alicja, Uniwersytet Rzeszowski
  • Janus-Sitarz Anna, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Jaskuła Sylwia, Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Jaroszewska Anna, Uniwersytet Warszawski
  • Jarząbek Alina, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Jastrzębska-Golonka Danuta, Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Jesenská Petra, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy, Słowacja
  • Jędrzejewski Tomasz, Uniwersytet Warszawski
  • Kalinowska Ewa, Uniwersytet Warszawski
  • Karkut Dorota, Uniwersytet Rzeszowski
  • Kita Małgorzata, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Koc Krzysztof, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Kołodziej Piotr, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Kopeć Urszula, Uniwersytet Rzeszowski
  • Kwas Olena, Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Iwana Franki w Drohobyczu, Ukraina
  • Kwiatkowska-Ratajczak Maria, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Lazar Jan,  Ostravská Univerzita v Ostravě, Czechy
  • Łazarska Danuta, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Łozowski Przemysław, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego, Radom
  • Makarewicz Renata, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Marczewska Marzena,  Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Marzec-Jóźwicka Magdalena, Katolicki  Uniwersytet Lubelski
  • Michułka Dorota, Uniwersytet Wrocławski
  • Miedviedskaja Jelena, Uniwersytet Państwowy im. A.S. Puszkina w Brześciu, Białoruś
  • Miladi Lidia,  Université Grenoble, Francja
  • Milewski Stanisław, Uniwersytet Gdański
  • Mlekodaj Anna, Podhalańska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Targu
  • Mykytenko Natalia,  Państwowy Uniwersytet im. Ivana Franki we Lwowie, Ukraina
  • Niesporek-Szamburska Bernadeta, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Nocoń Jolanta, Uniwersytet Opolski
  • Ożdżyński Jan, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Pierson Susan, Cabrini College, USA
  • Pild Lea, University of Tartu, Estonia
  • Podemska-Kałuża Anna, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Pogrebnyak Volodymyr, Poltava National V. G. Korolenko Pedagogical University, Ukraina
  • Pokrivčáková Silvia, Trnavska Univerzita v Trnave, Słowacja
  • Raclavská Jana, Ostravská Univerzita v Ostravě, Czechy
  • Sala Ivan Garcia, Universitat de Barcelona, Hiszpania
  • Sepešiová Michaela, Prešovská Univerzita v Prešove, Słowacja
  • Seweryn Agata, Katolicki  Uniwersytet Lubelski
  • Shmiher Taras,  Ivan Franko National University of Lviv, Ukraina
  • Skowronek Bogusław, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Skowronek Katarzyna, Akademia Górniczo-Hutnicza w  Krakowie
  • Sporek Paweł, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Sproge Ludmiła, Uniwersytet Łotewski
  • Szczukowski Dariusz, Uniwersytet Gdański
  • Ślósarz Anna,  Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Tomaszewska Grażyna, Uniwersytet Gdański
  • Ubermann Agnieszka,  Uniwersytet Rzeszowski
  • Wadowski Dariusz, Katolicki  Uniwersytet Lubelski
  • Mirosław Wobalis, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wróblewski Maciej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Zdunkiewicz-Jedynak Dorota,  Uniwersytet Warszawski
  • Żigalova Marija, Białoruski Państwowy Uniwersytet Techniczny w Brześciu, Ukraina

 

Indeksacja w bazach

ERIH+ (European Reference Index for the Humanities)

CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities)

ICI Journals Master List Google Scholar BASE (Bielefeld Academic Search Engine)

ARIANTA Bibliotekanauki.pl PBN (Polska Bibliografia Naukowa)

Most Wiedzy

 

Etyka publikacji i polityka wobec naruszeń etyki

Tutaj

 

Zadania Rady Naukowej

Rada Naukowa Educatio Nova jest  organem opiniodawczo-doradczym redakcji. Do jej zadań należy:

a) czuwanie nad poziomem naukowym czasopisma;

b) wyznaczanie w porozumieniu z redakcją kierunków badań podejmowanych przez pismo (temat wiodący numeru);

c) promocja czasopisma w swych środowiskach naukowych.

 

Zadania Redakcji

Redakcja w porozumieniu z Radą Naukową ustala wiodący  temat danego numeru. Przygotowuje ogłoszenie o naborze artykułów do nowego numeru, które jest publikowane na stronie internetowej czasopisma oraz rozsyłane do badaczy w kraju i zagranicą. Dokonuje pierwszej, wstępnej oceny tekstu,  ustala recenzentów. W razie potrzeby zasięga opinii właściwych członków Rady Naukowej. Redaktorzy językowi prowadzą korespondencję z autorami i recenzentami z zagranicy, dbają o poziom językowy informacji publikowanych na stronie internetowej czasopisma.