Target costing – the meaning of customer’s perspective in the price setting process
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Armstrong G., Kotler Ph., Marketing: An Introduction, Pearson, Harlow 2009.
Blythe J., Essentials of Marketing, Prentice Hall, Harlow 2005.
Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
Gałązka M., Rachunek kosztów docelowych jako narzędzie współczesnej rachunkowości zarządczej, „Roczniki Ekonomiczne KPSW” nr 1, Bydgoszcz 2008.
Gostomczyk B., Rola analizy wrażliwości w target costing oraz jej miejsce w lean accounting, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” – Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 765, Szczecin 2013.
Holden R.K, Burton M.R., Pricing with Confidence, Wiley, New Jersey 2008.
Janowicz M., Rachunek kosztów docelowych jako nowoczesne narzędzie zarządzania kosztami, [w:] Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi, red. T. Kiziukiewicz, Szczecin 2005.
Karmańska A. (red.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2006.
Kaur M., Poising between price and quality using target costing, “International Journal of Manage¬ment Research” 2014, vol. 2, no. 1.
Kozielski R., Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
Kozielski R., Target costing – decyduje klient, „Marketing w Praktyce” 2013, nr 7.
Kumar A., Association of Quality Function Deployment and Target Costing for Competitive Market, “International Journal of Management Research” 2014, vol. 2, no. 2.
Kumar V., Jones E., Venkatesan R., Leone R.P., Is Market Orientation a Source of Sustainable Competitive Advantage or Simply the Cost of Competing?, “Journal of Marketing” 2011, vol. 75.
Marshall G.W., Johnston M.W., Marketing Management, McGraw–Hill, Boston 2010.
Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
Pazarceviren S.Y., Celayir D., Target costing based on the activity-based costing method and a model proposal, “European Scientific Journal December” 2013, vol. 4, special edition.
Raju J., Zhang Z.J., Smart Pricing, Upper Saddle River, New Jersey 2010.
Sabir R.A., Xinping X., Sabr S.A., Using Target Costing to Investigates Competitive Price, “World Academy of Science, Engineering and Technology” 2011, vol. 5.
Sobańska I., Rachunkowość w zarządzaniu „szczupłym” przedsiębiorstwem, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” – Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 668, Szczecin 2013.
Waniowski P., Współzależność metod ustalania cen w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań własnych, [w:] Badania rynkowe, red. K. Mazurek-Łopacińska, Prace Naukowe UE we Wrocławiu 2011, nr 161.
Winer R.S., Marketing Management, Upper Saddle River, New Jersey 2004.
Witczak I., Znaczenie rachunku kosztów docelowych w zarządzaniu kosztami zakładów przetwórstwa mięsnego, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” – Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 765, Szczecin 2013.
Womack J.P., Jones D.T., Lean thinking – szczupłe myślenie. Eliminowanie marnotrawstwa i tworzenie wartości w przedsiębiorstwie, Prodpublishing.com, Wrocław 2012.
Zackiewicz B., Ewolucja koncepcji rachunku kosztów docelowych w literaturze przedmiotu, „Prace i Materiały Wydziału Zarządzania UG” nr 2, WZUG, Gdańsk 2005.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2015.49.1.27
Date of publication: 2015-08-07 12:11:26
Date of submission: 2015-08-06 11:04:38
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Ilona Bondos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.