The role of marketing management of the university at the aspect of changes in higher education market
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Haverhals B., The normative foundations of research-based education: Philosophical notes on the transformation of the modern university idea, “Studies in Philosophy & Education” 2007, vol. 26, issue 5.
Jabłecka J., Misja i strategia uczelni, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2010, nr 2/16.
Jongbloed B., Marketisation in Higher Education, Clark`s Triangle and the Essentials Ingredients of Markets, “Higher Education Quarterly” 2003, vol. 57, no. 2.
Jóźwiak J., Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny – doświadczenia polskie, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2005, nr 1/21.
Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
Kulig A., Lisiecki P., Wyróżnić się, ale czym?, [w:] G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.), Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2011.
Pabian A., Student jako beneficjent działań promocyjnych szkół wyższych, „Marketing i Rynek” 2008, nr 8.
Penar D., Szczepańska-Woszczyna K., Marka szkoły wyższej – w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej, [w:] G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.), Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2011.
Pickton D., Broderick A., Integrated Marketing Communications, Pearson Education Ltd., Harlow, England 2001.
Seredocha I., Działania marketingowe podstawą sukcesu uczelni, „Marketing i Rynek” 2007.
Seredocha I., Potrzeba planowania strategicznego w usługach edukacyjnych, [w]: G. Nowaczyk, P. Lisiecki (red.), Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
Woźnicki J., Uczelnie akademickie jako instytucje życia publicznego, Monografie Fundacji Rektorów Polskich, Warszawa 2007.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2015.49.1.35
Date of publication: 2015-08-07 12:11:27
Date of submission: 2015-08-06 11:13:29
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Aneta Celoch
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.