CSR Perspective and the Corporate Objective – a Study on the Example of Selected Companies
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Bosch-Badia M.T., Montllor-Serrats J., Tarrazon M.A., Corporate Social Responsibility from Friedman to Porter and Kramer, “Theoretical Economics Letters” 2013, Vol. 3, DOI: https://doi.org/10.4236/tel.2013.33A003.
Doś A., Błach J., Rola przedsiębiorstwa w makrosystemie społeczeństwo – gospodarka – środowisko w świetle analizy raportów rocznych na przykładzie wybranych spółek sektora paliwowego, [w:] D. Dziawgo, G. Borys (red.), Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju: gospodarka – etyka – środowisko, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 329.
Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2011.
Dziawgo D., Relacje inwestorskie. Ewolucja – funkcjonowanie – wyzwania, PWN, Warszawa 2011.
Evan W.M., Freeman R.E., Teoria nowoczesnej korporacji oparta na koncepcji „udziałowców zewnętrznych”: kapitalizm kantowski, [w:] G. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999.
Friedman M., The Social Responsibility of Business it to Increase Its Profits, “The New York Times Magazine”, 13 September 1970.
Grant J.L., Foundations of Economic Value Added, John Wiley & Sons, Hoboken 2003.
Herman A., Aksjologiczne aspekty teorii i praktyki zarządzania wartością, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2015, nr 2.
Hsieh H., Shannon S.E., Three approaches to qualitative content analysis, “Qualitative Health Research” 2005, No. 15(9).
Jensen M.C., Value maximization, stakeholder theory, and the corporate objective function, “Journal of Applied Corporate Finance” 2001, Vol. 14(3), DOI: https://doi.org/10.1111/j.1745-6622.2001.tb00434.x.
Lazonick W., O’Sullivan M., Maximizing shareholder value: A new ideology for corporate governance, “Economy and Society” 2000, No. 29(1).
Łukasik G. (red.), Relacje inwestorskie spółek kapitałowych, Difin, Warszawa 2013.
Porter M.E., Kramer M.R., Creating Shared Value, “Harvard Business Review” 2011, Vol. 89(1).
Porter M.E., Kramer M.R., Strategy & Society, the Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, “Harvard Business Review” 2006, Vol. 84(12).
Porter M.E., Kramer M.R., The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, “Harvard Business Review” 2002, Vol. 80(9).
Pratt S.P., Grabowski R.J., Cost of Capital. Applications and Examples, John Wiley & Sons, Hoboken 2014, DOI: https://doi.org/10.1002/9781118846780.
Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
Rudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012.
Smith J.H., The Shareholder vs. Stakeholder debate, “MIT Sloan Management Review” 2003, Vol. 44.
Szablewski A., Maksymalizacja wartości a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, [w:] A. Szablewski, R. Tuzimek (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2005.
Thomsen S., Corporate Values and Corporate Governance, “Corporate Governance” 2004, Vol. 4(4), DOI: https://doi.org/10.1108/14720700410558862.
Wrońska E., Model przedsiębiorstwa, system nadzoru korporacyjnego a tworzenie wartości dla akcjonariuszy, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura akcjonariatu, red. A. Herman, J. Bieliński, CeDeWu, Warszawa 2001.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.4.25
Date of publication: 2017-12-08 15:26:27
Date of submission: 2017-04-05 14:25:32
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Joanna Błach, Maria Gorczyńska, Monika Wieczorek-Kosmala
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.