National culture and venture capital activity
Abstract
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Czerniak J., Wpływ uwarunkowań kulturowych na rozwój rynku funduszy venture capital, Annales UMCS, t. 46, z. 1, Sectio H, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2012.
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Hofstede G., Hofstede G.J., Minkov M., Cultures and Organizations. Software of the Mind, McGraw-Hill 2010.
http://www.weforum.org/issues/competitiveness-0/gci2012-data-platform (dostęp: 4.05.2014).
Simpson D., Modele analizowania różnorodności kulturowej w biznesie międzynarodowym, „Wyzwania Gospodarki Globalnej. Prace i Materiały Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego" 2012, nr 31.
The Hofstede Center, http://geert-hofstede.com/national-culture.html (dostęp: 4.05.2014).
The Global Competitiveness Report 2013-2014, World Economic Forum, Geneva 2013.
Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Riding the Waves of Culture, Understanding Cultural Diversity in Business, Nicholas Brealey Publishing, London 1998.
van Everdingen Y.M., Waarts E., The Effect of National Culture on the Adoption of Innovations, „Marketing Letters" 2003, 14:3.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2014.48.4.29
Date of publication: 2015-05-26 17:08:40
Date of submission: 2015-05-23 21:28:47
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Jakub Czerniak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.