Purchase Behaviours of Generation Y

Alina Oczachowska

Abstract


The purpose of this article is to verify the hypothesis related to the possibility to meet the needs of young consumers who are both capricious and unreliable in their purchase choices. This article concerns the values by which Generation Y are driven, as well as their life purposes, consumption-related behaviours, factors that have an impact on their choice of product, and differences between traditional purchases and ones made over the Internet. The sense of involvement in purchase, planning and satisfaction from the purchase were all analysed in this paper.


Keywords


Generation Y; needs; customers’ commitment; self-constraint

Full Text:

PDF

References


Barlik, E., & Raszkowska, G. (2014). Pracownicy przyszłości. Miesięcznik Sens, 4.

Bolesta-Kukułka, K. (2003). Socjologia ogólna. Warszawa: ASPRA-JR.

Central Statistical Offie in Gdańsk. (2017). Young people on the labour market. Information and statistical study.

Kos-Łabędowicz, J. (2015). Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumentów. Warszawa: C.H. Beck.

Kuźniar, W., Surmacz, T., & Szopiński, W. (2017). Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych – wśród młodych konsumentów. Annales Univesitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H – Oeconomia, 51(2).

Littman, S. (2008). Welcome to the new Millennials. Response Magazine, 16(8). doi:/10.1108/07363761211206357

Nast, M. (2017). Pokolenie Ja. Niezdolni do relacji. Warszawa: Czarna Owca.

Olejniczuk-Merta, M.A. (2001). Rynek młodych konsumentów. Warszawa: Difin.

Pikuła-Małachowska, J. (2018). Rola Internetu podejmowaniu decyzji zakupowych przez młodych dorosłych. Marketing i Zarządzanie, 52(2), 157–164. doi:10.18276/miz.2018.52-15

Socha, R. (2018). Przepracować pracę. Poradnik Psychologiczny Polityki Ja My Oni, 29(1).

Żebrowska, A. (2018). Mania mienia. Poradnik Psychologiczny Polityki Ja My Oni, 29(1).




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2020.54.1.67-75
Date of publication: 2020-04-20 11:40:22
Date of submission: 2019-02-01 09:57:45


Statistics


Total abstract view - 961
Downloads (from 2020-06-17) - PDF - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Alina Oczachowska

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.