Properties for Sale in Attractive Holiday Locations: The Most Important Elements
Abstract
Based on surveys, the characteristic areas of the holiday real estate market were indicated. A model was presented in which a forecast for the development of the residential market was assumed. The implementation of the objective set in the article contributed to the explanation of the complex phenomenon of holiday properties for sale.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Belniak, S. (2001). Rozwój rynku nieruchomości w Polsce na tle krajów wysoko rozwiniętych. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, (148).
Dziworska, K., & Trojanowski, D. (2007). Kierunki rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. In: K. Dziworska, T.G. Guerts, & P. Lorens (red.), Strategie inwestowania w nieruchomości. Warszawa: Urbanista.
Hoesli, M., Lizieri, C.M., & MacGregor, B.D. (1997). The spatial dimensions of the investment performance UK commercial property. Urban Studies, 34(9). doi:10.1080/0042098975529
Kucharska-Stasiak, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: PWN.
NBP. (2018). Raport o sytuacji na rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w Polsce w 2017 r. Retrieved from https://www.nbp.pl/publikacje/rynek_nieruchomosci/raport_2017.pdf
SW RESEARCH. (2016, 17 August). Preferencje turystyczne Polaków 2016 – raport dla TravelPlanet. Retrieved from https://swresearch.pl/raporty/czytaj/id/59/preferencje-turystyczne-polak-w-2016-raport-dla-travelplanet
Witkowska, D. (2012). Podstawy ekonometrii i teorii prognozowania. Warszawa: Wolters Kluwer.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2019.53.4.7-20
Date of publication: 2019-12-31 08:37:15
Date of submission: 2019-05-14 10:07:38
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Justyna Bogołębska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.