Funkcjonowanie przedszkolnych placówek oświatowych w warunkach pandemii
Streszczenie w języku polskim
Celem przeprowadzonego badania było poznanie specyfiki funkcjonowania państwowych przedszkolnych placówek oświatowych podczas pandemii. Kwestie badawcze były następujące: tryb działalności, organizacja procesu edukacyjnego oraz cechy działalności pracowników przedszkolnej placówki oświatowej w warunkach kwarantanny. Metody badawcze: teoretyczne ‒ analiza źródeł psychologiczno-pedagogicznych i metodologicznych, badanie planów edukacyjnych, programów, zestawów materiałów pedagogiczno-metodologicznych, aktualnych stron internetowych przedszkolnych placówek oświatowych; empiryczne ‒ kwestionariusze, ankiety, wywiady, testy, obserwacje bezpośrednie i pośrednie, oceny eksperckie. Badaniu poddano cechy działalności przedszkolnych placówek oświatowych w warunkach funkcjonowania na odległość oraz w warunkach normalnej aktywności, ale z zachowaniem zasad kwarantanny. Wykazano trudności i komplikacje w pracy zespołów tych placówek oraz niedogodności dla dzieci i rodziców. W opracowaniu analizie poddano środki mające na celu wyeliminowanie negatywnych czynników uczenia się na odległość. Wskazano również zalecenia dotyczące specyfiki działań kierowników placówek oświatowych dla dzieci podczas pandemii.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDF (English)Bibliografia
Аnanyev, B.g. (2002). Man as a Subject of Knowledge. Saint Petersburg: Peter.
Bekhterev, V.M. (1923). Suggestion and Education. Petrograd: Time.
Child: Educational Program for Children Aged Two to Seven Years. (2016). Scient. superv. of the project: V.O. Ohnevyuk; team of authors: H.V. Byelyenka, O.L. Bohinich, N.І. BohdanetsBiloskalenko et al.; scient. ed.: H.V. Byelyenka, М.А. Маshovets. Kyiv: B. Hrinchenko University.
Kuzminskyi, A.I. (2009). The Condition and Ways to Preserve and Improve the Health of Students. Cherkasy: Cherkasy National University.
Savinova, N. (2020). How to Work in the Realities of Coronavirus: Who Does What. Preschool Educator-Methodologist, 7, 4–10.
Staienna, O. (2020). Quarantine Is Not an Obstacle! Or How to Set Up Methodical Work Remotely. Preschool Educator-Methodologist, 5, 4–8.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2022.35.1.115-121
Data publikacji: 2022-04-29 12:30:01
Data złożenia artykułu: 2022-02-22 10:28:33
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2022 Anatolii Kuzminskyi
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.