Badanie kultury wizualnej w sieci – metodologia i teoria
Streszczenie w języku polskim
Polem analizy przedstawionej w tekście jest kultura rustic/vintage oraz jej zapośredniczone wizualne reprezentacje. Artykuł podejmuje kwestie problemów związanych z badaniem wizualności kultur popularnych w przestrzeni nowych mediów. Głównym postulatem prezentowanym w teście jest próba oderwania analiz przestrzeni wirtualnej od ilościowych modeli, które zaburzają obserwację kultur popularnych i nie są w stanie uchwycić dynamiki zapośredniczonej komunikacji.
Słowa kluczowe
rustic/vintage; wydarzenie komunikacyjne; obszary wytwarzania obrazu; modalności obrazu
Pełny tekst:
PDFBibliografia
De Certeau, M. 2008. Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, WUJ, Kraków.
Fiske, J. 2010. Zrozumieć kulturę popularną, WUJ, Kraków.
Jakobson, R., Halle, M. 1964. Podstawy języka, Ossolineum, Wrocław.
Leach, E. 2010. Kultura i komunikowanie, PWN, Warszawa.
Levi-Strauss, C. 2000. Antropologia strukturalna, KR, Warszawa.
Levi-Strauss, C. 2001. Myśl nieoswojona, KR, Warszawa.
Rose, G. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad kulturą, PWN, Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/k.2013.20.2.207
Data publikacji: 2013-11-18 00:00:00
Data złożenia artykułu: 2015-07-18 09:50:54
Statystyki
Widoczność abstraktów - 1440
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 793
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Łukasz Wojtkowski
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.