Badanie kultury wizualnej w  sieci – metodologia i  teoria

Łukasz Wojtkowski

Streszczenie w języku polskim


Polem analizy przedstawionej w  tekście jest kultura rustic/vintage oraz jej zapośredniczone wizualne reprezentacje. Artykuł podejmuje kwestie problemów związanych z  badaniem wizualności kultur popularnych w  przestrzeni nowych mediów. Głównym postulatem prezentowanym w  teście jest próba oderwania analiz przestrzeni wirtualnej od ilościowych modeli, które zaburzają obserwację kultur popularnych i  nie są w  stanie uchwycić dynamiki zapośredniczonej komunikacji.

Słowa kluczowe


rustic/vintage; wydarzenie komunikacyjne; obszary wytwarzania obrazu; modalności obrazu

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


De Certeau, M. 2008. Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, WUJ, Kraków.

Fiske, J. 2010. Zrozumieć kulturę popularną, WUJ, Kraków.

Jakobson, R., Halle, M. 1964. Podstawy języka, Ossolineum, Wrocław.

Leach, E. 2010. Kultura i komunikowanie, PWN, Warszawa.

Levi-Strauss, C. 2000. Antropologia strukturalna, KR, Warszawa.

Levi-Strauss, C. 2001. Myśl nieoswojona, KR, Warszawa.

Rose, G. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad kulturą, PWN, Warszawa.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/k.2013.20.2.207
Data publikacji: 2013-11-18 00:00:00
Data złożenia artykułu: 2015-07-18 09:50:54


Statystyki


Widoczność abstraktów - 1440
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 793

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2015 Łukasz Wojtkowski

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.