Zasady

Cel i zakres tematyczny czasopisma

Czasopismo „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” wydawane jest od 1963 roku, indeksowane w: CEJSH, ERIH PLUS, DOAJ (Directory of Open Access Journals), ICI Journals Master List   (ICV 2024 = 100), EBSCO i Google Scholar. Corocznie publikowane są 4 tomy, poświęcone opracowaniom prezentującym badania z zakresu pedagogiki oraz przedsięwzięć interdyscyplinarnych. Ma na celu promowanie naukowej wymiany poglądów, podejść badawczych oraz wyników badań w obszarze współczesnych problemów pedagogicznych, w tym edukacji oraz jej wielopłaszczyznowych funkcji i uwarunkowań. Czasopismo publikuje oryginalne artykuły badawcze oraz artykuły przeglądowe, z preferencją opracowań eksponujących nowatorskie podejścia badawcze.

Lubelski Rocznik Pedagogiczny (LRP) znajduje się na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Edukacji i Nauki. Za publikację w LRP Autorzy otrzymują 70 punktów.

 

Działy

Artykuły

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Recenzje

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Materiały

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Sprawozdania

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane
 

Proces recenzji

  1. Każdy zgłoszony artykuł przechodzi przez etap selekcji formalnej, w trakcie którego sprawdzana jest zgodność nadesłanego tekstu z wymaganymi kryteriami. W sytuacji niespełnienia wytycznych, artykuł może być odesłany do Autora w celu uzupełnienia nielicznych elementów lub odrzucony w przypadku znaczącej niezgodności z wymogami czasopisma. 
  2. Artykuły poprawnie przygotowane pod względem formalnym poddawane są procedurze preselekcji. 
  3. Wyłonione w ramach preselekcji teksty kierowane są do recenzji. 
  4. Redaktor naczelny w porozumieniu z członkami Redakcji podejmuje decyzję o wyborze recenzentów. W razie potrzeby zasięga się opinii właściwych członków Rady Naukowej. 
  5. Każdy artykuł recenzowany jest przez dwóch zewnętrznych, niezależnych i anonimowych recenzentów. 
  6. W celu uniknięcia konfliktu interesów, na Recenzentów nie są wybierane osoby z tej samej instytucji, w której Autor jest afiliowany.
  7. Autor/Autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości (tzw. double-blind review proces). 
  8. Recenzent akceptując prośbę o przygotowanie recenzji złożonego do Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego manuskryptu składa oświadczenie o niewystępowaniu konfliktu interesów. Za konflikt interesów uznaje się relacje wynikające z konkurencyjności, współpracy lub innych relacji o charakterze osobistym, finansowym lub zawodowym recenzenta z którymkolwiek z autorów lub instytucji związanych ze zgłoszonym manuskryptem. 
  9. Recenzent przygotowuje recenzję w formie elektronicznej w ramach swojego indywidulnego konta na stronie czasopisma https://journals.umcs.pl/lrp i zamieszcza ją w systemie czasopisma. System czasopisma nie pozwala na identyfikację zarówno autora manuskryptu, jak i recenzenta. 
  10. Recenzent przygotowuje ocenę artykułu w oparciu o formularz recenzji i formułuje końcową rekomendację w formie wniosku o dopuszczeniu tekstu do publikacji lub jego odrzuceniu. 
  11. Recenzent może wybrać następujące rekomendacje odnośnie do recenzowanego manuskryptu: zaakceptuj zgłoszony tekst; wymagane poprawki; do ponownej recenzji; odrzucenie zgłoszonego tekstu. 
  12. W sytuacjach dyskusyjnych lub w przypadku niezgodnych recenzji, o dopuszczeniu do publikacji decyduje zespół redakcyjny, który może powołać dodatkowego recenzenta. Do publikacji dopuszcza się tylko te manuskrypty, które otrzymały dwie recenzje pozytywne. 
  13. Sekretarz zawiadamia Autora o uwagach zawartych w recenzji i sformułowanych przez Recenzenta końcowych rekomendacji. 
  14. Autor tekstu zobowiązany jest ustosunkować się merytorycznie do wszystkich zgłoszonych w recenzji uwag i wniosków, za pomocą dostępnego formularza. 
  15. Ostateczną decyzję o przyjęciu artykułu do publikacji podejmuje redaktor naczelny po zapoznaniu się z recenzjami, z ustosunkowaniem się Autora do uwag Recenzentów oraz z rekomendacjami Recenzentów. 
  16. Alfabetyczna lista Recenzentów publikowana jest raz w roku. 
  17. Recenzje artykułów są archiwizowane.

Formularz recenzji

 

Harmonogram publikacji

HARMONOGRAM

Numer zeszytu

Nabór tekstów*

Przewidywany termin publikacji

Nr 1 (2025)

od 16 lipca do 30 września 2024 r.

do końca marca 2025 r.

Nr 2 (2025)

od 1 października 2023 do 31 grudnia 2024 r.

do końca czerwca 2025 r.

Nr 3 (2025)

od 1 stycznia do 31 marca 2025 r.

do końca września 2025 r.

Nr 4 (2025)

od 1 kwietnia do 30 września 2025 r.

do końca grudnia 2025 r.


Średni czas, w jakim przeprowadzana jest wstępna ocena manuskryptów: 7 dni
Średni czas, w jakim przeprowadzana jest recenzja manuskryptów: 28 dni
Średni czas, w jakim publikowany jest artykuł: 180 dni

 

Polityka Open Access

Lubelski Rocznik Pedagogiczny jest czasopismem działającym na zasadzie otwartego dostępu, co oznacza, że wszystkie treści są dostępne bezpłatnie dla użytkownika sieci lub jego instytucji. Użytkownicy mają prawo czytać, pobierać, kopiować, rozpowszechniać, drukować, wyszukiwać lub linkować do pełnych tekstów artykułów, lub wykorzystywać je do innych celów zgodnych z prawem, bez konieczności uzyskania wcześniejszej zgody wydawcy lub autora. Powyższe zasady są zgodne z definicją otwartego dostępu według BOAI (Budapest Open Access Initiative). Artykuły są udostępniane na licencji Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY).

ccby

 

Lista Recenzentów współpracujących z czasopismem

2021

Marzenna Adamowicz, Józefa    Bałachowicz, Eunika Baron-Polańczyk, Urszula Bartnikowska, Aneta Bołdyrew, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Krystyna Chałas, Daniela  Cvitkovic, Agnieszka Cybal-Michalska, Małgorzata Cywińska, Maria Czerepaniak-Walczak, Katarzyna Ćwirynkało, Ewa Domagała-Zyśk, Anna FIdelus, Sławomir Futyma, Zenon Gajdzica, Grażyna Gajewska, Jarosław  Gara, Anna Gaweł, Józef Górniewicz, Urszula Gruca-Miąsik, Małgorzata Gruchoła, Beata  Jakimiuk, Anna Jakubowicz-Bryx, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Ewa Kochanowska, Mirosław  Kowalski, Daniel Kukla, Kinga Kuszak, Justyna Kusztal, Michał Kwiatkowski, Roman Leppert, Walentyna Łozowiecka, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Piotr  Magier, Joanna Majchrzyk-Mikuła, Piotr Majewicz, Wojciech Maliszewski, Katarzyna Markiewicz, Bożena Matyjas, Janusz Miąso, Irena Mudrecka, Inetta Nowosad, Katarzyna Olbrycht, Danuta Opozda, Krystyna Pankowska, Katarzyna Parys, Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Rafał Piwowarski, Beata Przyborowska, Mieczysław  Radochoński, Agnieszka Regulska, Aneta Rogalska-Marasińska, Małgorzata Rosalska, Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy, Sławomira Sadowska, Anna  Sajdak-Burska, Elżbieta Sałata, Dorota Siemieniecka, Barbara Skałbania, Ewa Skrzetuska, Ryszard Skrzyniarz, Jolanta Skutnik, Hanna Solarczyk-Szwec, Bernadetta Szczupał, Jolanta Szempruch, Sławomir Sztobryn, Mariusz  Sztuka, Urszula Szuścik, Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Renata Tomaszewska, Manuela Valentini, Laszlo  Varga, Wojciech Walat, Anna Wiłkomirska, Ewa Wysocka, Anna Zamkowska, Ernest Zawada, Agnieszka Żyta, Artur Żywiołek

2022

Agnieszka Barczykowska, Urszula Bartnikowska, Maciej Bernasiewicz, Aneta Bołdyrew, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Krystyna Chałas, Sławomir Chrost, Daniela Cvitkovic, Małgorzata Cywińska, Maria Czerepaniak-Walczak, Ewa Domagała-Zyśk, Anna Fidelus, Zenon Gajdzica, Grażyna Gajewska, Anna Gaweł, Elżbieta Górnikowska-Zwolak, Daria Hejwosz-Gromkowska, Zbigniew Izdebski, Beata Jakimiuk, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Ewa Karmolińska-Jagodzik, Hanna Kędzierska, Ewa Kochanowska, Marta Komorowska-Pudło, Mirosław Kowalski, Andre Kurowski, Kinga Kuszak, Michał Kwiatkowski, Piotr Magier, Joanna Majchrzyk-Mikuła, Piotr Majewicz, Krzysztof Maliszewski, Wojciech Maliszewski, Bożena Matyjas, Grzegorz Michalski, Inetta Nowosad, Danuta Opozda, Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Katarzyna Plutecka, Beata Przyborowska, Agnieszka Regulska, Kissne Reka, Małgorzata Rosalska, Krzysztof Rubacha, Elżbieta Sałata, Ryszard Skrzyniarz, Hanna Solarczyk-Szwec, Joanna Szafran, Anna Szafrańska, Grzegorz Szumski, Urszula Szuścik, Bogusław Śliwerski, Marta Uberman, Manuela Valentini, Małgorzata Walkiewicz-Krutak, Anna Wiłkomirska, Anna Zamkowska, Marzenna Zaorska, Ernest Zawada, Agnieszka Żyta

2023

Beata Antoszewska, Józefa Bałachowicz, Agniszka Barczykowska, Eunika Baron-Polańczyk, Maciej Bernasiewicz, Aneta Bołdyrew, Beata Bonna, Krystyna Chałas, Daniela Cvitkovic, Małgorzata Cywińska, Maria Czerepeniak-Walczak, Katarzyna Ćwirynkało, Athena Danilidou, Andrea Dessardo, Ewa Domagała-Zyśk, Miroslav Dopita, Katarzyna Dormus, Zenon Gajdzica, Grażyna Gajewska, Jarosław Gara, Anna Gaweł, Seda Gokce Turan, Beata Gola, Józef Górniewicz, Daria Hejwosz-Gromkowska, Beata Jakimiuk, Anna Jakubowicz-Bryx, Sylwia Jaskulska, Małgorzata Kabacińska-Łuczak, Ewa Karmolińska-Jagodzik, Joanna Kic-Drgas, Ewa Kochanowska, Hanna Kostyło, Ludwika Konieczna-Nowak, Mirosław Kowalski, Jacek Kulbaka, Kinga Kuszak, Piotr Magier, Joanna Majchrzyk-Mikuła, Piotr Majewicz, Bożena Matyjas, Iwonna Michalska, Irena Mudrecka, Maciej Muskała, Monika Nawrot-Borowska, Ewa Ogrodzka-Mazur, Katarzyna Olbrycht, Danuta Opozda, Sławomir Pasikowski,  Ewa Pasterniak-Kobyłceka, Francesco Pira, Beata Przyborowska, Krzysztof Rubacha, Elżbieta Sałata, Ryszard Skrzyniarz, Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn, Hanna Solarczyk-Szwec, Anna Szafrańska, Bernadeta Szczupał, Jolanta Szempruch, Grzegorz Szumski, Urszula Szuścik, Bogusław Śliwerski, Renata Tomaszewska, Marta Uberman, Laszlo Varga, Manuela Valentini, Wojciech Walat, Małgorzata Walkiewicz-Krutak, Edyta Widawska, Anna Wiłkomirska, Barbara Winczura, Ewa Wysocka, Zuzanna Zbróg, Agnieszka Żyta

2024

Agnieszka Barczykowska, Urszula Bartnikowska, Józefa Bałachowicz, Jarosław Bąbka, Katarzyna Bieńkowska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Beata Borowska-Beszta, Hanna Cervinkova, Małgorzata Cywińska, Maria Czerepaniak-Walczak, Katarzyna Ćwirynkało, Andrea Dessardo, Ewa Domagała-Zyśk, Zenon Gajdzica, Anna Gaweł, Daria Hejwosz-Gromkowska, Anna Jakubowicz-Bryx, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Sylwia Jaskulska, Małgorzata Kabat, Hanna Kędzierska, Michał Klichowski, Karol Konaszewski, Mirosław Kowalski, Violetta Kopińska, Iveta Kovalčíková, Kinga Kuszak, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Elena Marin, Piotr Majewicz, Bożena Matyjas, Janusz Miąso, Renata Michalak,  Henryk Mizerek, Anna Młynarczuk-Sokołowska, Maciej Muskała, Ewa Ogrodzka-Mazur, Danuta Opozda, Sławomir Pasikowski, Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Katarzyna Parys, Rafał Piwowarski, Piotr Plichta, Dorota Podgórska-Jachnik, Irena Polewczyk, Beata Przyborowska, Krzysztof Rubacha, Anna Sajdak-Burska, Barbara Surma, Anna Szafrańska, Jolanta Szempruch, Grzegorz Szumski, Urszula Szuścik, Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Danuta Urbaniak-Zając, Manuela Valentini, Laszlo Varga, Edyta Widawska, Agnieszka Wołowicz, Agnieszka Żyta

 

Zasady etyki publikacyjnej

Zasady etyczne Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego oparte są na wytycznych COPE (The Committee on Publication Ethics) dotyczących najlepszych praktyk dla redaktorów czasopism. Redakcja czasopisma Lubelski Rocznik Pedagogiczny zastosowała wytyczne Komitetu ds. Etyki Publikacyjnej (COPE), Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors, Ethical Guidelines for Peer Reviewers).

Zasady etyczne stosowane w publikacjach zamieszczanych w „LUBELSKIM ROCZNIKU PEDAGOGICZNYM” to dbałość redakcji o utrzymanie standardów etycznych obowiązujących w publikacjach naukowych i przeciwdziałanie uchybieniom w tym zakresie.

Wszystkie artykuły zgłoszone do publikacji w czasopiśmie „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” są sprawdzane pod kątem zgodności z zasadami etyki wydawniczej, rzetelności i wartości naukowej.

Wszystkie osoby zaangażowane w proces wydawniczy Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego (Autor, Recenzenci, Redaktorzy, Zespół Redakcyjny i Wydawca) zobowiązują się do przestrzegania zasad etyki na każdym etapie procesu wydawniczego.

Zasady obowiązujące Zespół Redakcyjny

  1. Przestrzeganie obowiązujących standardów i zasad etycznych oraz zapobieganie praktykom niezgodnym z przyjętymi standardami. Nadzór nad przestrzeganiem zasad etycznych na każdym etapie procesu wydawniczego Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego.
  2. Teksty oceniane są tylko pod względem merytorycznym. Rasa, płeć, wyznanie, pochodzenie, obywatelstwo czy przekonania polityczne Autorów nie wpływają na ocenę artykułów.
  3. Redakcja nie ujawnia osobom nieupoważnionym żadnych informacji na temat zgłaszanych do publikacji prac. Osobami upoważnionymi do posiadania tych informacji są: Autor, wyznaczeni recenzenci, członkowie Redakcji, redaktorzy oraz wydawca.
  4. Przy podejmowaniu decyzji o publikowaniu manuskryptu Redakcja uwzględnia uwagi i rekomendacje Recenzentów, zgodność manuskryptu z profilem czasopisma, a także oryginalność i nowatorstwo problematyki.
  5. Redakcja Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego w celu zapobiegania plagiatowi lub zduplikowania publikacji korzysta z programu antyplagiatowego iThenticate - Crossref Similarity Check (https://www.ithenticate.com). Redakcja przed wysłaniem manuskryptu do Recenzentów sprawdza za pomocą programu antyplagiatowego iThenticate wszystkie manuskrypty składane do publikacji.
  6. Redakcja, w sytuacji podejrzenia o plagiat lub zduplikowaną publikację, postępuje zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez Komitet ds. Etyki Publikacyjnej (COPE) (https://publicationethics.org/guidance/Flowcharts).
  7. Redaktorzy zapewniają sprawny przebieg procesu recenzowania dbając o bezstronność, uczciwość i terminowość sporządzania recenzji.
  8. Redaktor naczelny w porozumieniu z członkami Redakcji podejmuje decyzję o wyborze dwóch niezależnych i zewnętrznych Recenzentów, posiadających odpowiednie kompetencje. W razie potrzeby zasięga opinii właściwych członków Rady Naukowej.
  9. Redaktorzy sprawdzają wszelkie ujawnione przez Recenzentów potencjalne konflikty interesów i podejrzenia o zduplikowaną publikację, czy występujące w niej inny problem etyczny.
  10. Redaktorzy nadzorują rzetelność publikowanych badań naukowych, sprawdzają zaważone w tekście nieprawidłowości, w razie potrzeby sugerują poprawki w tekście.
  11. W przypadku zgłoszenia skarg w zakresie naruszeń zasad etyki dotyczących zgłoszonego manuskryptu Redaktorzy podejmują odpowiednie środki zaradcze zgodne z przyjętymi, zawartymi na stronie Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego.
  12. Redakcja przestrzega zasad etycznego prowadzenia badań i wymaga od Autorów złożenia oświadczenia, iż publikowane przez nich badania zostały przeprowadzone zgodnie z etyką badań naukowych.
  13. Redakcja przestrzega prawa Autora do uzyskania dodatkowych informacji i pomocy ze strony Członków Redakcji w zakresie przygotowania formalnego oraz submisji artykułu.

Zasady obowiązujące Recenzentów

  1. Recenzent przed przystąpieniem do oceny artykułu powinien określić swoje kompetencje merytoryczne oraz praktyczne możliwości przygotowania recenzji w oznaczonym czasie. Jeśli ma jakiekolwiek wątpliwości, powinien odmówić wykonania pracy.
  2. Recenzent akceptując prośbę o przygotowanie recenzji złożonego do Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego manuskryptu składa oświadczenie o niewystępowaniu konfliktu interesów. Recenzent nie może dokonywać recenzji, jeżeli występuje konflikt interesów, a nawet jeśli taki konflikt jest prawdopodobny.
  3. Recenzent powinien odmówić przygotowania recenzji, jeżeli nie dysponuje wystarczającą ilością czasu, aby dotrzymać terminu na jej przygotowanie.
  4. Jeżeli pojawią się istotne przyczyny, wcześniej niemożliwe do przewidzenia, dla których praca nie zostanie ukończona w terminie, Recenzent powinien poinformować o tym fakcie Sekretarza Redakcji. 
  5. Recenzent zobowiązany jest do uczciwej i rzetelnej, bezstronnej oceny pracy. Uwagi Recenzentów powinny mieć charakter konstruktywny i merytoryczny. Niedopuszczalna jest krytyka Autora jako osoby.
  6. Recenzent zachowuje tajemnicę co do dokonanej recenzji wobec osób nieupoważnionych.
  7. Wszystkie recenzje wykonywane są anonimowo, a Redakcja nie udostępnia danych Autorów Recenzentom.
  8. Recenzent powinien/na poinformować Redaktora o każdym podejrzeniu naruszenia praw autorskich w recenzowanym tekście, sfabrykowaniu danych, potencjalnym zduplikowaniu publikacji, a także każdym innym problemie etycznym związanym z recenzowanym manuskryptem.
  9. Oczekuje się od Recenzenta klarownej rekomendacji końcowej.

Zasady obowiązujące Autora

  1. Do Redakcji czasopisma Lubelski Rocznik Pedagogiczny mogą być zgłoszone tylko autentyczne, oryginalne teksty Autora. Autor składa oświadczenie o oryginalności zgłaszanego manuskryptu.
  2. Korzystanie przez Autora z tekstów, ilustracji innych Autorów, musi być wyraźne oznaczone.
  3. W przypadku prac wieloautorskich, wszyscy Autorzy zobowiązani są wypełnić oświadczenie o procentowym wkładzie ich pracy w powstanie publikacji.
  4. Autorstwo tekstu powinno być ograniczone do tych osób, które wniosły znaczący wkład w powstanie tekstu, z podaniem informacji, na czym konkretnie ten wkład polegał, np. konceptualizacja, realizacja badań, analiza wyników, interpretacja i dyskusja wyników, itp.
  5. Autorstwo tekstu nie może pomijać osób, które wniosły znaczący wkład w powstanie manuskryptu.
  6. Autor składa oświadczenie uwiarygodniające, że przesłana praca jest jego dziełem, nie narusza praw innych osób i nie była publikowana ani nie jest złożona do publikacji w innym wydawnictwie.
  7. Do obowiązków Autora należy ujawnienie wszelkich źródeł finansowania projektów  w swojej pracy, zaznaczenia wkładu instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów (afiliacja i/lub stosowny odnośnik).
  8. Autor zobowiązany jest do przestrzegania zasady udostępniania danych. Autor może być poproszony o dostarczenie danych nieprzetworzonych wykorzystanych w manuskrypcie złożonym do publikacji.
  9. Jeśli Autor odkryje znaczące błędy lub nieścisłości w swoich tekstach, zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Redakcję czasopisma w celu wycofania tekstu bądź skorygowania zaistniałych błędów.
  10. Autor jest zobowiązany do nadesłania tekstu napisanego poprawnym  językiem polskim lub angielskim.
  11. Autor jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w opracowaniu zgłaszanego manuskryptu.
  12. W przypadku artykułów, w których zamieszczone są wyniki badań własnych, Autor jest zobowiązany do skonkretyzowania istotnych dla nich zasad etycznych (m.in. pozyskanie  zgody na badania).
  13. Autor jest zobowiązany do zadeklarowania potencjalnego konfliktu interesów na tle personalnym, finansowym, zawodowym, politycznym czy religijnym, mogącego wpłynąć na proces oceny jego artykułu. W przypadku prac wieloautorskich takie deklaracje zgłaszają wszyscy Autorzy.

Skargi i odwołania

  1. Skargę na czasopismo lub Zespół Redakcyjny Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego wnosi się do Redaktora naczelnego (stanislawa.byra@mail.umcs.pl) lub do Z-cy redaktora naczelnego (monika.parchomiuk@mail.umcs.pl).
  2. Przedmiotem skargi może być nieprawidłowa realizacja zadań związanych z działalnością czasopisma.
  3.  Skargę na Redaktora naczelnego lub Z-cę Redaktora naczelnego wnosi się do Wydawnictwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (wydawnictwo@umcs.eu).
  4. Rozpatrzenie skargi i ustosunkowanie się do wysuniętych zarzutów następuje w ciągu dwóch miesięcy od jej złożenia.

 

Indeksowanie w bazach

CEJSH, ERIH PLUS, CEEOL, DOAJ (Directory of Open Access Journals), ICI Journals Master List, EBSCO, Google Scholar