Pedagogical Innovation – the Realization of Passion or Maybe a Simple Formality?
Abstract
This article presents both theoretical and practical aspects of the development and implementation of a pedagogical innovation titled “Poetry’s colours – liberating students’ linguistic creativity”. Its author shows two perspectives on this issue. On the one hand, some formal requirements in the light of educational law are presented. On the other hand the benefits of introducing a pedagogical innovation program in a primary school, with the active participation and involvement of third-graders, are pointed out. Children’s creative work is written down and illustrated by the poems published in the poetry set Poetry’s Colours.
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Borek A., Kowalczyk-Rumak E. (red.) (2015), Różne drogi ewaluacji – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek, Warszawa: Wydawnictwo Era Ewaluacji.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie wa¬runków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002 r., nr 56, poz. 506 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. z 2009 r., nr 89, poz. 730).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniające rozporzą¬dzenie w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2011 r., nr 176, poz. 1051).
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r., nr 97, poz. 674 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.).
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/pe.2017.1.155
Date of publication: 2018-01-15 08:17:04
Date of submission: 2018-01-15 08:10:34
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Renata Stawinoga
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.