Tożsamość pedagogów w kontekście wychowania do odpowiedzialności młodzieży z wadą słuchu. Szansa czy zagrożenie?
Streszczenie w języku polskim
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bruner J. (2006), Kultura edukacji, Kraków: Universitas.
Derbis R. (1993), Skala do badania poczucia odpowiedzialności SPO, Częstochowa: Wydawnictwo WSP.
Dudzikowa M. (2010), Inspiracje Brunerowskie, [w:] M. Dudzikowa, R. Wawrzyniak-Beszterda (red.), Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Easterbrooks S. R., Scheetz N. A. (2004), Applying Critical Thinking Skills to Character Education and Values Clarification with Students Who Are Deaf or Hard of Hearing, „American Annals of the Deaf”, 3.
Hintermair M. (2013), Executive Functions and Behavioral Problems in Deaf and Hard of Hearing Students at General and Special Schools, „Journal of Deaf Studies and Deaf Educational”, 18.
Jonas H. (1996), Zasada odpowiedzialności. Etyka dla cywilizacji technologicznej, Kraków: Wydawnictwo Platan.
Kościelska M. (2007), Sens odpowiedzialności. Perspektywa psychologa klinicznego, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Kwiatkowska H. (2005), Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk: GWP.
Merecz D. (2010), Psychospołeczne cechy pracy: stresory i czynniki pozytywne, [w:] J. Pyżalski, D. Merecz (red.), Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Nowicka-Kozioł M. (2000) (red.), Poczucie odpowiedzialności moralnej jako aspekt podmiotowy, Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Plutecka K. (2006), Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Pyżalski J., Merecz D. (2010), Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Reber A., Reber E. (2008), Słownik psychologii, Warszawa: Wydawnictwo Scholar.
Sass-Lehrer M. (1986), Competencies for effective teaching of hearing – impaired students, „Exceptional Children”, 55/3.
Tomaschewsky K. (1988), Badania nad procesami wychowywania uczniów ku odpowiedzialności w toku nauczania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 3–4.
Zaborniak-Sobczak M. (2014), Odpowiedzialność młodzieży z wadą słuchu, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Zawadzki F. (1982), Pytanie o odpowiedzialność, [w:] J. Lipiec (red.), Człowiek i świat wartości, Kraków: Krajowa Agencja Wydawnicza.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2014.27.2.29
Data publikacji: 2015-03-16 00:00:00
Data złożenia artykułu: 2015-05-26 22:12:26
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Małgorzata Zaborniak-Sobczak
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.