Funkcjonowanie przedszkolnych placówek oświatowych w warunkach pandemii

Anatolii Kuzminskyi

Streszczenie w języku polskim


Celem przeprowadzonego badania było poznanie specyfiki funkcjonowania państwowych przedszkolnych placówek oświatowych podczas pandemii. Kwestie badawcze były następujące: tryb działalności, organizacja procesu edukacyjnego oraz cechy działalności pracowników przedszkolnej placówki oświatowej w warunkach kwarantanny. Metody badawcze: teoretyczne ‒ analiza źródeł psychologiczno-pedagogicznych i metodologicznych, badanie planów edukacyjnych, programów, zestawów materiałów pedagogiczno-metodologicznych, aktualnych stron internetowych przedszkolnych placówek oświatowych; empiryczne ‒ kwestionariusze, ankiety, wywiady, testy, obserwacje bezpośrednie i pośrednie, oceny eksperckie. Badaniu poddano cechy działalności przedszkolnych placówek oświatowych w warunkach funkcjonowania na odległość oraz w warunkach normalnej aktywności, ale z zachowaniem zasad kwarantanny. Wykazano trudności i komplikacje w pracy zespołów tych placówek oraz niedogodności dla dzieci i rodziców. W opracowaniu analizie poddano środki mające na celu wyeliminowanie negatywnych czynników uczenia się na odległość. Wskazano również zalecenia dotyczące specyfiki działań kierowników placówek oświatowych dla dzieci podczas pandemii.


Słowa kluczowe


pandemia; przedszkolna placówka oświatowa; specyfika funkcjonowania przedszkolnej placówki oswiatowej w warunkach kwarantanny; dzieci w wieku przedszkolnym; wychowawcy; rodzice

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Аnanyev, B.g. (2002). Man as a Subject of Knowledge. Saint Petersburg: Peter.

Bekhterev, V.M. (1923). Suggestion and Education. Petrograd: Time.

Child: Educational Program for Children Aged Two to Seven Years. (2016). Scient. superv. of the project: V.O. Ohnevyuk; team of authors: H.V. Byelyenka, O.L. Bohinich, N.І. BohdanetsBiloskalenko et al.; scient. ed.: H.V. Byelyenka, М.А. Маshovets. Kyiv: B. Hrinchenko University.

Kuzminskyi, A.I. (2009). The Condition and Ways to Preserve and Improve the Health of Students. Cherkasy: Cherkasy National University.

Savinova, N. (2020). How to Work in the Realities of Coronavirus: Who Does What. Preschool Educator-Methodologist, 7, 4–10.

Staienna, O. (2020). Quarantine Is Not an Obstacle! Or How to Set Up Methodical Work Remotely. Preschool Educator-Methodologist, 5, 4–8.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2022.35.1.115-121
Data publikacji: 2022-04-29 12:30:01
Data złożenia artykułu: 2022-02-22 10:28:33


Statystyki


Widoczność abstraktów - 619
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 285

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2022 Anatolii Kuzminskyi

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.