Wytyczne dla autorów
Publikujemy teksty w języku angielskim. W sytuacji zgłoszenia tekstu w języku polskim Autor/rzy zobowiązuje/ują się do przetłumaczenia go na język angielski w terminie dwóch tygodni od otrzymania decyzji redakcji o zakwalifikowaniu artykułu do druku.
Uprzejmie informujemy, że przesłane artykuły niezgodne z wytycznymi autorskimi obowiązującymi w Lubelskim Roczniku Pedagogicznym nie będą podlegały procedowaniu.
Czasopismo nie pobiera żadnych opłat za opublikowanie tekstu. Oznacza to, że autor nie ponosi żadnych kosztów za którykolwiek z etapów procesu wydawniczego od złożenia manuskryptu do opublikowania tekstu.
Podczas zgłaszania tekstu należy załączyć dwa oświadczenia: 1. Oświadczenie o autorstwie, finansowaniu i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w powstawanie tekstu; 2. Oświadczenie o wkładzie procentowym w powstanie publikacji Skany podpisanych przez Autora/Autorów oświadczeń (PDF lub JPG) należy załączyć jako pliki dodatkowe w zgłoszeniu.
Tekst wraz ze stroną tytułową i oświadczeniami powinny być przesłane przez platformę redakcyjną http://journals.umcs.pl/
PRZYGOTOWANIE STRONY TYTUŁOWEJ:
Strona tytułowa, gotowy załącznik do pobrania tutaj. Na stronę tytułową składają się następujące dane:
Tytuł artykułu – w j. polskim oraz w j. angielskim, imię i nazwisko Autora/Autorów, wraz ze wskazaniem na Autora korespondującego z redakcją, ORCID, afiliacja (nazwa uczelni, wydział, adres, kraj, telefon służbowy), adres e-mail, a także oświadczenie o braku konfliktu interesów wyrażonego za pomocą następującej formuły: Autor/autorzy deklarują brak konfliktu interesów. Strona tytułowa powinna być załączona jako oddzielny plik pomocniczy.
PRZYGOTOWANIE TEKSTU:
Zgłaszany tekst w języku polskim powinien składać się z następujących elementów: tytuł w języku polskim, abstrakt w języku polskim, słowa kluczowe w języku polskim, tytuł w języku angielskim, abstrakt w języku angielskim, słowa kluczowe w języku angielskim, tekst, bibliografia
Zgłaszany tekst w języku angielskim powinien składać się z następujących elementów: tytuł w języku angielskim, abstrakt w języku angielskim, słowa kluczowe w języku angielskim, tytuł w języku polskim, abstrakt w języku polskim, słowa kluczowe w języku polskim, tekst, bibliografia.
ABSTRAKT
Abstrakt w j. polskim oraz w j. angielskim należy opracować zgodnie z następującymi wytycznymi:
a) Abstrakt artykułu oryginalnego (badania ilościowe) powinien być ustrukturyzowany i zawierać pogrubione nagłówki: Wprowadzenie, Cel badań, Metoda badań, Wyniki, Wnioski (ang. Introduction, Research Aim, Method, Result, Conclusion).
b) Abstrakt artykułu oryginalnego (badania jakościowe) powinien być ustrukturyzowany i zawierać pogrubione nagłówki: Wprowadzenie, Cel badań, Metoda badań, Wyniki, Wnioski (ang. Introduction, Research Aim, Method, Conclusion).
c) Abstrakt artykułu przeglądowego powinien być ustrukturyzowany i zawierać pogrubione nagłówki: Wprowadzenie, Cel badań, Stan wiedzy, Podsumowanie (ang. Introduction, Research Aim, Evidence-based Facts, Summary).
d) Abstrakt powinien zawierać maksymalnie 250 słów (łącznie z nagłówkami). W abstrakcie niezalecane jest stosowanie skrótów (jeśli to konieczne, należy je zdefiniować przy pierwszej wzmiance) i odniesień bibliograficznych.
e) Bezpośrednio po abstrakcie należy podać słowa kluczowe, oddzielone od siebie przecinkami, (minimalnie 4, maksymalnie 6).
f) Po słowach kluczowych należy podać informację, jakie konkretnie fragmenty zgłaszanego tekstu zostały opracowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, o ile miało to miejsce.
WSKAZÓWKI DO OPRACOWANIA ABSTRAKTU ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ
TEKST
Formatowanie tekstu i limity słów
Maksymalna objętość tekstu powinna wynosić 35 000 znaków ze spacjami (do wymaganej liczby znaków nie jest włączana bibliografia). Tekst artykułu powinien być znormalizowany w formacie A4 (30 wierszy na stronie, 60 znaków w wierszu), marginesy: 2,5cm, interlinia: 1,5 wiersza, czcionka Times New Roman 12.
Struktura
Zgłaszany artykuł oryginalny (badania ilościowe) powinien mieć następującą strukturę: Wprowadzenie, Problem i cel badań, Metoda badań i charakterystyka próby, Procedura analizy danych, Wyniki, Dyskusja wyników, Wnioski, Ograniczenia badań, Bibliografia.
Zgłaszany artykuł oryginalny (badania jakościowe) powinien mieć następującą strukturę: Wprowadzenie, Problem i cel badań, Metoda badań i charakterystyka grupy, Metoda analizy danych, Wyniki, Dyskusja wyników, Wnioski, Ograniczenia badań, Bibliografia.
Zgłaszany artykuł przeglądowy powinien mieć następującą strukturę: Wprowadzenie, Problem i cel badań, Metodyka przeglądu, Stan wiedzy, Podsumowanie, Wnioski, Bibliografia.
W sekcji Metoda badań i charakterystyka próby należy podać źródło finansowania prezentowanego projektu badawczego, gdy finansowanie miało miejsce oraz informację o uzyskanej zgodzie etycznej ze strony odpowiedniego organu (jeśli takowa została wydana).
Redagowanie tekstu w stylu APA
Tabele i wykresy
Tabele i wykresy w tekście powinny być czytelne i służyć wyłącznie do prezentacji niezbędnych danych. Wszystkie tabele i rysunki w artykule należy numerować cyframi arabskimi zgodnie z kolejnością ich występowania. Tytuł tabeli należy umieścić nad tabelą i zapisać w kolejnym wierszu pod słowem tabela i jej numerem. Linie tworzące tabelę należy ograniczyć do linii poziomych oddzielających nagłówki kolumn tabeli od prezentowanych wyników oraz linii umieszczonej na dole tabeli.
Tabele i wykresy powinny być opisane według wzoru.