Mateusz Marciniak ORCID ID Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska
dr, pedagog, psycholog, adiunkt w Laboratorium Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego zainteresowania naukowe dotyczą kultury młodzieży akademickiej oraz współczesnych przemian społeczno-kulturowych (zwłaszcza w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz społeczeństwa mobilności). Najważniejsze publikacje: Marciniak Mateusz. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska, „Impuls”, Kraków 2011; Dudzikowa Maria, Wawrzyniak-Beszterda Renata, Jaskulska Sylwia, Marciniak Mateusz, Bochno Ewa, Bochno Ireneusz, Knasiecka-Falbierska Karina, Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza –Interpretacje - Konteksty, „Impuls”, Kraków 2013, ponadto: kilkanaście artykułów w polskich, recenzowanych czasopismach naukowych oraz kilkanaście rozdziałów w pracach zbiorowych.
Członek Rady Redakcyjnej (Sekretarz) „Rocznika Pedagogicznego” oraz redaktor tematyczny „Parezji”. Wydziałowy koordynator Programu Erasmus+ na WSE UAM (w latach 2013-2020); opiekun naukowy Studenckiego Koła Literacko-Teatralnego przy WSE UAM w Poznaniu.
Wykonawca w kilku ogólnopolskich i międzynarodowych projektach (w tym badawczych z zewnętrznych środków na naukę), reprezentant Polski w międzynarodowych akcjach COST, współorganizator kilkunastu konferencji. Swoje działania koncentruje na projektach związanych z problematyką młodzieży, m.in.:
Tytuł projektu: Action CA17114 pt. Transdisciplinary solutions to cross sectoral disadvantage in youth (19.09.2018-18.09.2022)
Źródło finansowania: COST (The European Cooperation in Science and Technology)
Udział: Przedstawiciel Polski (Management Committee)
Tytuł projektu: Interkulturelles Lernen: Fachaustausch für Studierende (25-30.06.2018) oraz Sytuacja młodzieży w Polsce i Niemczech - problemy i ich rozwiązania (14-18.05.2018)
Źródło finansowania: Deutsch-Polnisches Jugendwerk, Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży, Evangelische Hochschule Darmstadt (Niemcy), UAM w Poznaniu
Udział: koordynator
Tytuł projektu: Educational and socio-cultural competencies of contemporary teachers – educational course and portal (styczeń 2013-styczeń 2015)
Źródło finansowania: Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA and Norway Grants (co-financed by the Polish funds)
Udział: wykonawca
Tytuł: Studenci UAM 2005/2009/2010. Jakość doświadczeń szkolnych I – go rocznika reformy szkolnej a dynamika zmian jego kapitału społeczno – kulturowego