Search


 
Issue Title
 
Vol 35, No 1 (2016) Diagnostic competence of teachers in the context of psycho-pedagogical assistance at school Abstract  PDF (Język Polski)
Lilianna Klimek
 
Vol 34, No 2 (2015) Knowledge of a six year old child’s developmental regularities by teachers of grades I–III Abstract  PDF (Język Polski)
Renata Stawinoga
 
Vol 36, No 1 (2017) The New Media in Primary School Abstract  PDF (Język Polski)
Agata Banasik
 
Vol 41, No 3 (2022) E-learning and Communication between Teachers and the Student with Asperger's Syndrome in the Time of the COVID-19 Pandemic. Research Report Abstract  PDF
Hanna Małgorzata Żuraw
 
Vol 41, No 1 (2022) In Search for Teachers' Resistance - Based on Teachers’ Narration Abstract  PDF (Język Polski)
Małgorzata Marta Zalewska-Bujak
 
Vol 40, No 4 (2021) The Level of Communication Competence of Academic Teachers Conditioned by Work Experience – Research Report Abstract  PDF
Tomasz Warzocha, Wojciech Walat
 
Vol 40, No 4 (2021) Child Learning with a Peer During the Implementation of Development Tasks Abstract  PDF (Język Polski)
Jolanta Andrzejewska, Sabina Guz
 
Vol 40, No 2 (2021) Media education teacher Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Julia Nowicka
 
Vol 40, No 1 (2021) Individual pedagogical theories of teachers about the school, as the place of development of creativity, independent thoughts and actions of students (research report) Abstract  PDF (Język Polski)
Bożena Dusza
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki “I dreamed to become a teacher”. About the motives of choosing the profession of an early school education teacher – research report Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki Constance of teachers’ beliefs concerning the fulfillment of their professional roles in the changing school in light of empirical research Abstract  PDF (Język Polski)
Agata Popławska
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki Diagnoza preferencji i uzdolnień specjalnych dziecka – opinie badanych nauczycieli Abstract  PDF
Mirosław Kisiel
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Developing key competences in the light of learning theory – the perspective of the teacher and student Abstract  PDF (Język Polski)
Barbara Skałbania
 
Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak Aggressive behaviour by students towards religious education teachers Abstract  PDF (Język Polski)
Magdalena Barabas
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Determinants of directed professional development of teachers in kindergarten conditions Abstract  PDF (Język Polski)
Angelika Barczyk-Nessel
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Preparation of students and teachers of physical education to work with children with cancer Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Bochenek, Monika Ewa Drogosiewicz, Katarzyna Sierpotowska
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Gifted student in the reality of the polish school Abstract  PDF (Język Polski)
Agnieszka Bochniarz, Anna Grabowiec
 
26 - 42 of 42 Items << < 1 2 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"