Preferencje trybu kształcenia studentów a zmienne socjodemograficzne
Streszczenie w języku polskim
trybu kształcenia. Istotnym czynnikiem różnicującym okazał się wiek: młodsi studenci istotnie częściej wybierali naukę online niż ich starsi koledzy. Rezultaty sugerują, że wybór trybu kształcenia jest bardziej efektem czynników psychologicznych niż socjodemograficznych, co wskazuje na potrzebę dalszych badań.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Agrawal, S., Krishna, S.M., (2021). Communication Apprehension and Psychological Well-Being of Students in Online Learning. Behavioral Sciences, 11(145), 1-19. https://doi.org/10.3390/bs11110145
Almahasees, Z., Mohsen, K., Amin, M.O., (2021). Faculty’s and students’ perceptions of online learning during COVID-19. Frontiers in Education, 6, 638470. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.638470
Chiu, T.K., Lin, T.J., Lonka, K., (2021). Motivating online learning: The challenges of COVID-19 and beyond. The asia-pacific education researcher, 30(3), 187-190. https://doi.org/10.1007/s40299-021-00566-w
Iglesias-Pradas, S., Hernández-García, Á., Chaparro-Peláez, J., Prieto, J.L., (2021). Emergency remote teaching and students’ academic performance in higher education during the COVID-19 pandemic: A case study. Computers in human behavior, 119, 106713. https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106713
Lubacz, J., (2020). Zamiast wprowadzenia. w: Nauczanie po pandemii. Nowe pytania czy nowe odpowiedzi na stare pytania. Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, LXXII. Warszawa: SGGW, s. 5-7.
Nijakowski, K., Lehmann, A., Zdrojewski, J,, Nowak, M., Surdacka. A., (2021). The Effectiveness of the Blended Learning in Conservative Dentistry with Endodontics on the Basis of the Survey among 4th-Year Students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(9), 4555. https://doi.org/10.3390/ijerph18094555
Romaniuk, M.W., Łukasiewicz-Wieleba, J., (2021). Raport z badania: Zdalna edukacja kryzysowa w APS w okresie pandemii COVID-19. Z perspektywy rocznych doświadczeń. Warszawa: APS.
Tzafilkou, K., Perifanou, M., Economides, A.A., (2021). Negative emotions, cognitive load, acceptance, and self-perceived learning outcome in emergency remote education during COVID-19. Education and information technologies, 26(6), 7497-7521. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10604-1
Wang J, Liu W, Zhang Y, Xie S, Yang B. (2021). Perceived Stress Among Chinese Medical Students Engaging in Online Learning in Light of COVID-19. Psychology Research and Behavior Management, 14, 549-562. https://doi.org/10.2147/PRBM.S308497
Xu, P., Peng, M.Y.P., Anser, M.K., (2021). Effective learning support towards sustainable student learning and well-being influenced by global pandemic of Covid-19: A comparison between mainland China and Taiwanese students. Frontiers in Psychology, 12, 561289. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.561289
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2025.38.1.7-20
Data publikacji: 2025-09-15 08:21:58
Data złożenia artykułu: 2024-10-17 13:59:36
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2025 Sławomir Sobczak, Tamara Zacharuk

Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.