|
Issue |
Title |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Identity and (Non)Conformism of Youth from the Voluntary Labor Corps |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Izabela Sterlus |
|
Vol 27, No 2 (2014) |
Identity of teachers/tutors in the context of educating youth with hearing impairment to responsibility. A chance or threat? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Zaborniak-Sobczak |
|
Vol 35, No 1 (2022): Problems of Education and Upbringing of Youth under Pandemic Conditions, edited by Katarzyna Nowosad, Łarysa Łukianowa |
Implementation of Information and Educational Environment of Higher Education Institution in Ukraine during the COVID-19 Pandemic |
Abstract
PDF
|
Myroslav Koval, Andrii Lytvyn |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Importance of a Teacher’s Personal Patterns in the Professional Development of Adepts |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna M. Łukasik |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
In search of an effective penitentiary diagnosis |
Abstract
|
Katarzyna Wioleta Korona |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
In Search of an Effective Penitentiary Diagnosis |
Abstract
PDF
|
Katarzyna Wioleta Korona |
|
Vol 30, No 4 (2017): Zagrożenia w sferze działań pomocowych, red. Anna Kanios |
In the Trap of Loneliness. Social Worker in the Presence of Exclusion of Elderly People from Local Social Zone |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Weissbrot-Koziarska |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Individual and Social Events and the Dimensions of Personal Identity – Empirical Studies |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Witkowska, Dorota Mącik |
|
Vol 30, No 4 (2017): Zagrożenia w sferze działań pomocowych, red. Anna Kanios |
Initiating Changes in the Social Worker – Customer Diad |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Czechowska-Bieluga |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Innovation and Entrepreneurship at School as a Response to the Challenges of the Changing World |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Inetta Nowosad |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Insecure Attachment Patterns and Love Stories vs. Relationship Satisfaction |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Dariusz Kuncewicz, Katarzyna Jaśkowska |
|
Vol 36, No 3 (2023): Problems of education and upbringing in wartime, edited by Nella Nychkalo, Katarzyna Nowosad |
Intelligence as a source and means of overcoming deceptive "life in debt" |
Abstract
|
Viktor Andrushchenko |
|
Vol 30, No 2 (2017) |
Intercultural Communication Skills of Polish Economic Emigrants in England and Their Sense of Professional Success |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Korczyński |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Intercultural Competences and Professional Success of Polish Workers in England |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Korczyński |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Intercultural Education as an Element of Educating Employees of Social Services |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Świdzińska |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Interpersonal Aggression – Prevention and Counteraction |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jolanta Maria Wolińska |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Interpretative Assessment as a “New” Approach to Assessing the Problems in Social Work |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Jarkiewicz |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Intra-school Vocational Guidance System as a Form of Implementation of Vocational Counseling in Education Process |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marian Piekarski |
|
Vol 28, No 1 (2015) |
Introduction |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Maria Chodkowska, Stanisława Byra |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Introduction. The Language of Emotions |
Details
PDF (Język Polski)
|
Barbara Gawda |
|
Vol 35, No 1 (2022): Problems of Education and Upbringing of Youth under Pandemic Conditions, edited by Katarzyna Nowosad, Łarysa Łukianowa |
Japanese Experience of Communication Training in Ukrainian Higher Medical Education during COVID-19 Quarantine Period |
Abstract
PDF
|
Liubov Hutor, Pavlo Sodomora |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Journalist Activity of Kazimierz Kralczyński in Disseminating Health Issues in Galicia in the Second Half of the 19th Century |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Dominika Uberman-Kluz |
|
Vol 27, No 2 (2014) |
Kids art games as a sort of self-directed rehabilitation – in instant hand therapy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Brodacka |
|
Vol 35, No 4 (2022): Człowiek w obliczu zmiany – wybrane konteksty i interpretacje, red. Anna Tychmanowicz |
Koncepcja neuronów lustrzanych w relacji z wczesną imitacją, empatią, hipotezą „rozbitego lustra” a zaburzeniami ze spektrum autyzmu - analiza wyników wybranych badań naukowych |
Abstract
|
Dorota Prędkiewicz |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
KWESTIA PRZESZKOLENIA WOJSKOWEGO W KONTEKŚCIE PRAW I OBOWIĄZKÓW OBYWATELA RP |
Abstract
|
Radosław Mikołaj Tyślewicz |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Labour Pedagogy: Contemporary Research Areas |
Abstract
PDF
|
Nellia Nychkalo, Nadiya Tymkiv |
|
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz |
Language Learning Strategies in Music Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Justyna Woszczak |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Late-life Depression – Diagnostic Challenges |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Łucja Domańska |
|
Vol 29, No 1 (2016) |
Legal Powers Polish Universities of the Third Age |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Maria Szluz |
|
Vol 37, No 1 (2024): Social Work in the Face of Contemporary Challenges, eds. Anna Kanios, Anna Weissbrot-Koziarska, Anna Lada |
Legal Space for Innovative Activities for Older People |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Krzysztof Szluz, Anna Szluz |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Level of Self-Esteem of Mentees in Youth Sociotherapeutic Centres |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowak |
|
Vol 27, No 2 (2014) |
Life aspirations held by youth with mild intellectual disability |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Rusinek |
|
Vol 34, No 2 (2021): Człowiek wobec wyzwań rozwojowych, edukacyjnych i cywilizacyjnych oraz sytuacji trudnych, red. Anna Tychmanowicz |
Life Aspirations in the Context of Faith in a Zero-Sum Game in the Group of Soldiers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Jagiełło |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Linguistic and Cultural Integration of Students from Belarus, Russia and Ukraine Undertaking Studies at Polish Universities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Łukasz Matusiak |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Linguistic Exponents of the Concept of “Joy” in the Utterances of Intellectually Normal Children and Children with Down Syndrome |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Jęczeń |
|
211 - 245 of 660 Items |
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> |